Iller
Aktiv medlem
alternativ till Hendryx PH?
Behöver ersätta tjejens Hendryx PH 172. Det är den gamla modellen före rocker. Hon har varit EXTREMT nöjd med dessa skidor och vill i princip ha ett par likadana men jag tänkte att jag borde höra med forumet innan jag beställer.
178kg, 65kg, ingen pistkung men åker ifrån nästan alla tjejer och ganska många killar i OP (sic). Har gjort en säsong i CA med 99% puder och 2st >4v-resor i alperna förutom veckis-åkning i Sverige. Åker ca 80-90% OP mest i alperna men även i Sverige och CA. Erfarenheten från PH är alltså god och att de är mjuka har inte upplevts som något problem för långsväng, åker dock ganska mjukt (men den skidan är ju inte heller en charger). Tidigare varit mkt nöjd med gamla Bandit B3 (98mm) men den var ju mkt sämre i pisten.
Söker nu alltså nya bra OP-skidor som skall funka bra i pisten.
Finns det något bra alternativ till Hendryx PH? ungefär samma kostnad är ok.
Hur är de nya PH jämfört med de gamla?
178kg, 65kg, ingen pistkung men åker ifrån nästan alla tjejer och ganska många killar i OP (sic). Har gjort en säsong i CA med 99% puder och 2st >4v-resor i alperna förutom veckis-åkning i Sverige. Åker ca 80-90% OP mest i alperna men även i Sverige och CA. Erfarenheten från PH är alltså god och att de är mjuka har inte upplevts som något problem för långsväng, åker dock ganska mjukt (men den skidan är ju inte heller en charger). Tidigare varit mkt nöjd med gamla Bandit B3 (98mm) men den var ju mkt sämre i pisten.
Söker nu alltså nya bra OP-skidor som skall funka bra i pisten.
Finns det något bra alternativ till Hendryx PH? ungefär samma kostnad är ok.
Hur är de nya PH jämfört med de gamla?