amatör hopptävling

lindberg87

Ny medlem
amatör hopptävling
Hejsan! Det är så att skidbacken i våran lilla trakt har arrangerat en amatör hopptävling i en bigjump (Skidor & Snowboard). Det är första gången denna helg som detta testas, då funderar jag på hur bra man ska vara igentligen för att ställa upp i en amatör tävling?

Räknas man som en amatör om man tex sätter 720 med någon grab eller går det bara att köra enstaka grabs? Själv kör jag snowboard och funderar på om jag ska ställa upp eller inte, kanske skämmer ut sig själv =P

mvh lindberg

Senast ändrad:
amatör hopptävling
Ja man räknas väl som amatör om man kör 7a me grab..

Om du kör 7a med random grab är du väll helt ok och kommer inte skämma ut dej?
Om du bara kör grab så kommer du skämma ut dig, och det är ingen ide att vara med.. :)

Senast ändrad:
amatör hopptävling
"alla" sätter väl typ 720 grab. amatör är man välk tills man tjänar pengar eller nåt? ialafall tills man börjar dra sw9or haahha (dålig förklaring)

amatör hopptävling
Amatör är man väl till man är registrerad proffsåkare? Är långt ifrån säker men så är det i alla fall i både tennis och golf. Jag har svårt att tänka mig att gränsen mellan amatör och proffs är ett speciellt trick.

amatör hopptävling
lgrstdt sa:
Amatör är man väl till man är registrerad proffsåkare? Är långt ifrån säker men så är det i alla fall i både tennis och golf. Jag har svårt att tänka mig att gränsen mellan amatör och proffs är ett speciellt trick.
ja allt annat än det vore skadat!

amatör hopptävling
Klart du kan vara amatör om du drar 720 med grab, på samma sätt som du kan vara högaktad legend för flaxiga 1or eller sömniga rails.

Vore halvskönt om du blev diskad i alla fall. höhö

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp