Amplid mot 4frnt

Hybbe

Ny medlem
Amplid mot 4frnt
Körde förra vintern med Amplid Cholesterone som puder skida i ska jag avlite olika anledningar köra med 4frnt Eph som skida för dom bra dagarna i ar. Är det nagon som har kört bada modellerna och har nagot att säga? 4frnt skidan är ju rätt mycke smalare men 193 som jag tänkte köra pa är ju rätt mycke längre en amlpid skidan som bara är 184 tyckte den känndes i kortaste laget förra aret. hur tror ni att jag kommer uppleva bytet av skidor?
Kan säga att jag är ca 180 och väger en 75kg

Amplid mot 4frnt
Fick aldrig testa några Cholesteroner förra året, lit synd verkar som en rolig skida.
Däremot kört 193an i en säsong och vad ska man säga. När det går undan är den trygg och i skogen är den förvånandsvärt rapp. Jag är lite större än dig men inte mkt och tycker att flexet är perfa. Kör visserligen på 06/07 skidan men den ska tydligen vara like i flexet som årets.
Om du kunde tex carva i pisten med dina Amplid så kan jag säga som såhär...ehp är ingen rolig pistskida...alls. Den går rakt ner ...end of story.

Men för all del, köp nya EHP 193. Du kommer bli sjukt nöjd. Flyter som korkar och är så underbart bra på att hantera alla möjliga underlag och gör precis den sorts manöver som situationen kräver i det lösa, slajda, "carva".....lite McConkey svängar kan man tom få till :D

Tillbaka
Topp