Angående Scott Patrol Alpride E1

Hej.
Jag köpte en Scott Patrol Alpride E1 i våras. När jag fick hem den ville man ju testa den lite. Upplevde att dragkedjan till airbag-facket fastnade i vissa lägen ibland och var svår att få på rätt plats igen. Efter flertal kontakter med firman jag köpte den med menar dom att det ska vara så. Är det bara jag som är petig och försiktig eller är det någon annan som upplever att dragkedjan har en tendens att fastna och kärva?
Tänkte det var dags att ta tag i saken och lära mig fullt ut nu.

//Fredrik

Har inga direkta problem med dragkedjan på airbagfacket på min Scott Alpride E1. Den kräver väl litet koncentration för att allt ska bli rätt men jag tycker inte att dragkedjan kärvar.

Tack för svar. För dragkedjan har fastnat i olika lägen längs vägen vid några tillfällen när jag testat den. Har förvisso löst det. Enligt firman som kontaktat Scott är det helt normalt. Jag är tveksam till om det ska vara så svårt att få dragkedjan rätt och den kärvar.

Hej.
Har använt Scottryggan 3 år (eller 4?) och inte haft något problem med att dragkedjan kärvar, snarare tvärtom…
Dragkedjan har öppnat sig några enstaka gånge så att man har fått zippa om den, skulle vilja ha ett par flikar kardborre till.
Då har iofs rygga varit väldigt fullproppad och jag gillar också att ha den riktigt tajt mot kroppen när jag åker.
Inget större problem att zippa om men störande när det händer.
Annars är jag jättenöjd, gillar speciellt att det går att öva/provdra så att man vet att den fungerar, stort plus enligt mig! Inbillar mig också att man inte skulle tveka att dra om det börjar bli läge…
Sedan är den lätt, smidig att resa med och återladdningsbar på berget.
Vill inte gå tillbaka till ”vanligt” system!

Tillbaka
Topp