Angående Skivbromsar

• Trådstartare Trådstartare user69856
  • Start datum Start datum
U

user69856

Guest
Angående Skivbromsar
Tjenare!
Jag cyklar ganska mycket (dirt jump o sånt) och jag har 2 problem!

1. Vill ha skivbroms bak men kan inte ha det tror jag, jag undrar om det går att lämna in så svetsar dom fast nånting eller nåt sånt... vet ni eller är det omöjligt?
http://www.fuskbugg.se/pub/misc/abcdefg.bmp

2. Har typ fastnitad skiva fram, och undrar hur det går att ta bort den? (om det ens går)

Nån som vet?

Senast ändrad:
Angående Skivbromsar
Vart finns en sådan adapter att köpa?

Alltså, det går inte skruva.. inga hål eller någonting :S.. fast med "nitar"

Angående Skivbromsar
ok, äru säker?..
Jo det är hål i ramen men det ska ju finnas en till sån där "utåtstickande" grej i ramen som har större hål!, får inte plats med bromsen där :S

Angående Skivbromsar
Keskitalo sa:
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=1&Ref=&funk=visa_artikel_zoom&artnr=A2Z001&artgrp=065&limit=000&extra=&varumarke=&Betyg=&visa=1-30&Sort=A.Beskr&Visn=Std&Kampanj_ID=

Menar du en sån??
det är en adapter ja..men du måste ha ett nytt baknav så du kan fässta skivan på

och hålen som du redan har i ramen är inte där för att fässta skivbroms oket utan för pakethållare om man ska ha en sån

Angående Skivbromsar
Alex_Sverin sa:
vaf*n det där är inga adapters till ramar utan skivbromsfästen utan för att man ska kunna använda större skivor till bromsarna...suck om du inte har kunskap så det kan tillföra trådskaparen något behöver du inte lägga till de!
Ja till trådskaparen då--
Du behöver en sådan adapter som du hittade på cyclecomponents för att kunna fästa skivbromsoket i ramen men sedan behöver du ett nytt baknav som har skivbromsfästen alltså sex stycken hål där skivan kan fästa..
Detta kommer nog att kosta en del men om du tycker det är värt eller ej är upp till dig.
Och nitarna måste borras bort och det är troligtvis ingen gängning då på nithålen så du måste fixa gängor om du vill fästa en ny skivbroms där utan att nita den...

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp