Ännu en musik tråd, Bästa låten som gjorts?

• Trådstartare Trådstartare Pizzaaugust
  • Start datum Start datum
Shook Ones Pt II
Scarface - My Block
Nas - I Gave You Power
Biggie - Juicy
Immortal Technique - You Never Know
Nas - Life's A Bitch
Tanya Morgan - She Moved Outta Cincy
2Pac - Ghetto Gospel

Ett ytterst litet urval av många bra låtar.

Jag tycker ju att bästa låten som skrivits är Bullet with butterfly wings men trots alla versioner tycker jag inte det är någon som är 100% inte ens Pumpkins orginal. Bästa genomförda låten REM - Drive....hur gick det här till, jag som lyssnar på 90% metal...Teardrop är ju grym också, både av Massive attack och Jose Gonzales, Sepultura - Kaiowas...Lamb of god - Letter to the unborn, Red hot chilli peppars version av Higher ground...Nina Simone - My baby just cares for me, eller hennes Feeling good...Nirvana - .....Herregud det går ju inte ta ut en låt! Kass tråd!

de slog mig just att ingen nämnt Promoe - These Walls Don't lie

de som är tragiskt är att dom flesta inte ens skriver sånna låtar som verkligen de tycker är låtar som är "odödliga", utan låtar de älskar for the moment

Aspebo sa:

de som är tragiskt är att dom flesta inte ens skriver sånna låtar som verkligen de tycker är låtar som är "odödliga", utan låtar de älskar for the moment
för att alla låtar dör efter en vecka hur man än gör, det finns inga odödliga.

Senast ändrad:
Martiiin sa:
Aspebo sa:

hell yeah there is! jag nöter själv ut låtar på 1 dag vanligtvis, men klart de finns odödliga låtar, varav jag anser Promoe - These Walls Don't Lie är en av dom.

Men de finns massvis, helt klart

Aspebo sa:
Martiiin sa:
Aspebo sa:

hell yeah there is! jag nöter själv ut låtar på 1 dag vanligtvis, men klart de finns odödliga låtar, varav jag anser Promoe - These Walls Don't Lie är en av dom.

klart som fan det finns "odödliga" låtar, precis som det finns "odödliga" band. dock gjordes ju som bekant all bra musik på 60 och 70-talet (många band därifrån som aldrig kommer försvinna). the who, thin lizzy, acdc, ramones, the clash, led zeppelin- listan kan göras lång..

simonthyrberg sa:
Aspebo sa:
Martiiin sa:

klart som fan det finns "odödliga" låtar, precis som det finns "odödliga" band. dock gjordes ju som bekant all bra musik på 60 och 70-talet (många band därifrån som aldrig kommer försvinna). the who, thin lizzy, acdc, ramones, the clash, led zeppelin- listan kan göras lång..
aa gillar man den typen av musiken så var de bättre förr! inom min genre då, vill säga rap, så var väl de typ 90 talet som gäller. Notorious B.I.G, 2pac, NWA och Jay-Z kommer aldrig glömmas bort. Dessvärre så har de börjat bli på modet att rappa på beat med lite mer soul i igen, vilket gillas starkt! Ett bra tips på detta är K.Sparks - Take Em High ft. Kid Cudi

Aspebo sa:
simonthyrberg sa:
Aspebo sa:

aa gillar man den typen av musiken så var de bättre förr! inom min genre då, vill säga rap, så var väl de typ 90 talet som gäller. Notorious B.I.G, 2pac, NWA och Jay-Z kommer aldrig glömmas bort. Dessvärre så har de börjat bli på modet att rappa på beat med lite mer soul i igen, vilket gillas starkt! Ett bra tips på detta är K.Sparks - Take Em High ft. Kid Cudi
har ingen koll på rap, men det finns faktiskt en "grupp" som är rätt balla: souls of mischief. sen är väl inte public enemy och leka med heller. skön grabbar!

fyller på med lite sköna låtar, ingen speciell ordning.

j dilla - won't do
dudley perkins - dear god
talib & madlib - happy home
pharcyde - runnin
elzhi - come get it
slum village - raise it up
madlib - stormy
MED - can't hold on
common - nag champa (afrodisiac for the world)
slum village - get dis money
reflection eternal - love language
talib & madlib - soul music
common - the light
slum village - fall n love
elzhi - that's that one
j dilla - nothing like this
guilty simpson - clap your hands
reflection eternal - memories live
hi-tek - music is for life (feat j dilla, common, nas, busta rhymes & marsha of floetry)
illa j - sounds like love
jaylib - the official
j dilla - lets take it back
slum village - reunion (feat jay dee)

som sagt...... sjukt svårt att välja bara en.

Jag skulle säga Harder than you think - public enemy den har ett så skönt beat. ;)

Alltså det är helt omöjligt att säga "den bästa som gjorts" haha, eftersom det finns för många aspekter att bedöma låten från ;)
och det verkar ju inte direkt sitta några musicheads i den här tråden direkt xD
många här postar ju bara hyfsat nya hiphoplåtar med "sköna beats" lol

The Animals - House of The Rising Sun är en av favoriter iaf ;)

Förvånad att ingen har sagt Pink PIoyd, är svårt att peka ut en enstaka låt så hela The Wall Albumet som iof är som en ända lång låt, man hör alltid nåt nytt när man lyssnar på det.

Heeenk sa:
Förvånad att ingen har sagt Pink PIoyd, är svårt att peka ut en enstaka låt så hela The Wall Albumet som iof är som en ända lång låt, man hör alltid nåt nytt när man lyssnar på det.
jag var otroligt nära på att säga comfortably numb (live versionen), man blir både förvånad och lite rädd när man läser folks svar i den här tråden :S

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp