Ansökan till Skistar Åre

snortpowder

Ny medlem
Ansökan till Skistar Åre
Hej!

Jag sitter och filar på min ansökan till Skistar Åre nu, skall precis trycka i om jag har boende för säsong 09/10, vilket jag just nu inte har.

Är det en nackdel att kryssa i att man inte har det?

Om jag gör som så att jag kryssar i att jag har det, så finns det väl alltid någon plats över i någon säsongar lgh/stuga som jag kan ta i vinter (om jag får jobb där)?

Ansökan till Skistar Åre
skulle nog påstå att detär bättre om du gör tvärtom.
kryssa i att du inte har något boedne,så försöker dom fixa ett åt dig.
sen kan du ändå samtisdigt söka ett eget boende samtidigt och skulle du väl hitta ett så kan du alltid säga nej till deras erbjudnade!

brukar ibland vara svårt med boende i åre,då det är en del platser som ska tillsättas,samt att dom som inte har eget boende fixat sen innan hjälper dom först och då trycker dom in så många dom kan i ett hus/lgh etc..
//max

Ansökan till Skistar Åre
Skulle nog vilja påstå att du är ganska körd på den fronten om du inte redan skaffat ett boende. Skistar Åre har sjukt dåligt med personalboenden i år och det är i princip \'krav\' på att du har eget boende.

Men men, försök du!

Ansökan till Skistar Åre
Hmm, här var det lite blandade meningar. Jag tror jag klickar i att jag har boende, annars får jag väl tälta tills jag hittar ett.

Ansökan till Skistar Åre
tror ni det blir någon form av särbehandling om man inte har boende vid uttagningarna?

för övrigt, anses det som mycket meriterande att ha lavinutb motsvarand slao lavin1 samt fjällräddningsutbildning?

Ansökan till Skistar Åre
Kolla in tråden Nyinflyttad i Åre så ser ni vad jag skrivit om boende och skistar. Och letar ni boende till vintern är det bäst att kolla på are.cc, där läggs det upp nya annonser hela tiden!

/ Lina

Ansökan till Skistar Åre
fick svar idag, uppenbarligen blir man inte ens kallad till intervju om man har lavinutb osv, det sög ju. hemsedal sket sig likaså, vem är tomten på skistar?

Ansökan till Skistar Åre
Får de in över 3000 ansökningar måste man ha kompetens och ännu mera tur, hade de läst min ansökan tror jag att de hade kallat mig då jag uppfyller allt de vill ha och är meriterande. Men med så många ansökningar blir det en del lotteri också.

Ansökan till Skistar Åre
skoggy sa:
fick svar idag, uppenbarligen blir man inte ens kallad till intervju om man har lavinutb osv, det sög ju. hemsedal sket sig likaså, vem är tomten på skistar?
vem är tomten som bara söker till skistar? :)
hade kanske varit smart att söka till andra ställen? med tanke på hur tidigt det blev känt att de skulle slå rekord i antal ansökningar så fattar jag inte att fler förutspådde detta.

Tillbaka
Topp