Äntligen billigare liftkort!!

Newstream

Ny medlem
Det verkar som det nu äntligen kan bli verkligen till slut.. Kammarrätten har kommit till insikt. Fram med den fina idrotten bara,

Iofs innebär väl det hela enbart att Skistar ser ett nytt läge att höja liftkortspriserna. "Vore så mkt jobb att ändra på alla skyltar..."

Läs artikeln på Expressen: http://www.expressen.se/index.jsp?a=171843

Bosse R? Skattepengar? Skriv heller Ski* och vinstmarginal! Många liftbolag som kommer att stoltsera med att dom "inte höjer liftkortspriserna till denna säsong" trots sänkt moms.

Hur skall Skistar gå till väga för att återbetala den överdebitering av alla liftkort som sålts under förra säsongen? Bra fråga eller hur.

Den största frågan är hur alla goda rättrogna komunister här inne hade gjort om de hade varit VD på skistar. Jag vet vad jag hade gjort av pengarna, och det är inte på sänkta liftkortspriser. Folk är uppenbarligen beredda att betala dessa priser, varför sänka? Tillgång sa Bill. Efterfrågan sa Bull.

Jag tror inte poängen var vad ha skulle göra med pengarna utan det faktum att någon tjänar en jäkla massa pengar.
Det som gör hela debatten här på FR är att folk fortsätter betala dyra liftkort, vi har faktiskt inget val..

Dagens ilandsproblem:
Liftkortet som krävs för att transportera sig upp för den branta backen med fullt drickbart vatten (visserligen fruset) kostar för mycket pengar.

En sak är ju också att fundera på vilken marginell prisminskning det i så fall rör sig om. Från 12% till 6%! Vad blir det på ett årskort för 2700? Typ med 6% moms blir det 2555 spänn istället. Prisminskning på 145 spänn på mitt årskort. Ganska försumbart för mig som konsument...

Beror på om du skulle behöva de pengarna till att föda din barn. Fast eftersom du över huvud taget har råd att åka skidor så är det inga problem...

Mina barn har min fru fött! Jag vet för jag var där. Däremot så var det inte helt gratis. Och billigare blir det inte heller. 145 spänn är ungefär ett paket Libero på ICA Åre. Så byter man lite mer sällan så kan det gå jämt upp på en säsong.

Vem betalar bara 2600? Med ´tre fullbetalande + en ungdom så blir det i år ca 13000:- som man skall hosta upp till jul. Min besparing blir ca 700:-, alltid nåt - men det är fördjävla dyrt med liftkort.
Och nytt för iår - nu är man vuxen vid 16 år istf 18. Och ingen försäsongsrabatt än så länge.

Tillbaka
Topp