Äntligen dags för ny bräda.. Albin?

• Trådstartare Trådstartare SupremeX
  • Start datum Start datum
S

SupremeX

Guest
Halloj. Efter många om och men är det nu äntligen dags för mig att köpa en ny bräda.
Men givetvis har jag som så många andra svårt att bestämma mig för vad jag borde köpa..
Hoppas på att någon trevlig själ här har tid och lust att fundera lite åt mig..

Jag är 183cm lång, väger väl nästan 90 pannor och har typ 43-44 på fötterna..
Har tidigare mest åkt pist och offpist när tillfälle funnits men förra säsongen började jag åka lite park, så jag faller väl typiskt in under något sorts "all mountain" fack.

Jag hade tänkt mig att lägga ut en 5-6000 kanske lite mer om jag hittar några shyssta bindningar.

Brädor jag kikat på är..

Albin Chaos 160 med SP Aragon bindningar,
http://www.stoneybaloney.se/?page=p...rer=/index.jsp?page=category&paramBrandId=247

Kan få paket för 6200:- Kan det vara något?
25,3 i midjan räcker det för mina fötter?
Någon med åsikter om Albin? och SP?

annars..

Forum Raider
Burton Clash
Nitro Suprateam
... eller något helt annat..

Jag vet som sagt inte alls vad jag borde köpa.. har inte åkt eller ägt något "high end" märke tidigare så jag har egentligen inga särskilda preferenser..

Tack på förhand!
/ John

Köp inte Burton Clash eller Forum Raider, det är för dåliga brädor om du nu är ute efter nåt lite bättre.

Albin är schyssta brädor och 25,3 i midjan borde inte vara några problem även om jag personligen gärna skulle ha gått upp till ca 26,0 om jag hade haft din skostorlek. Nitro Suprateam är kanske den bästa brädan av de du nämner men jag gissar att den kostar lite mer?

SP gör riktigt bra bindningar men jag tycker att Argon är lite i enklaste laget. Köp gärna SP, men du borde nog gå upp något snäpp för att bli helt nöjd.

Rent generellt tycker jag att du ska leta efter en all-mountain bräda mellan 157 och 162 som inte är smalare än 25,2 och inte heller bredare än 26,2, lite beroende på hur stora dina skor är. Köp gärna förra årets modell så kan du få något riktigt bra till ett riktigt bra pris.

Jag rekommenderar särskilt:

Glissade Capsule 158 http://www.glissadesnowboards.com/capsule.html

Lycka till!!

Jag kan rekommendera hot-zone. Beställde därifrån förra veckan på fredagen, och i torsdags så knackade brevbäraren på dörren och lämnade över brädan, i perfekt skick såklart.

SP:s bindningar funkar riktigt fint... men 160 cm bräda? inte kortare än 164 I say. Pröva!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp