Använder du någon annat skydd än hjälm?

• Trådstartare Trådstartare JoInt-1992
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
J

JoInt-1992

Guest
Tjena..bara undrar om ni använder något annat än bara hjälm om i nu använder hjälm.

PEACE:D

ja har både hjälm och rygg skena.
kör park

Nej, pallar inte använda ryggskydd det är säkert stelt. Brukar ändå aldrig slå mig på ryggen.

jag kör med hjälm och ryggskydd. det är INTE stelt med ryggskydd, man känner sig som skalman i början men det påverkar inte åkningen eller rörligheten.

bettskena e typ tandskydd

OK...då vet jag va bettskena är TACK:D

FilipAvall sa:
Nej, pallar inte använda ryggskydd det är säkert stelt. Brukar ändå aldrig slå mig på ryggen.
Använder också ryggskydd. 1. Ryggskyddet sänker inte rörligheten.

2. Det är inte stelt.

3. Det är helt omöjligt att kunna svara på om du kommer att slå ryggen eller inte.

4. Använd ryggskydd!

Senast ändrad:
Flurre sa:
FilipAvall sa:
Använder också ryggskydd. 1. Ryggskyddet sänker inte rörligheten.

2. Det är inte stelt.

3. Det är helt omöjligt att kunna svara på om du kommer att slå ryggen eller inte.

4. Använd ryggskydd!
Det är rätt svarat jag letar efter de just nu och skall få min polare (Filip) att också använda de:D

Jaja men jag pallar inte ha det just nu. Jag kan testa ditt nån gång Jonthe ifall du ska köpa ett. Så får jag se ifall det är gött.

Hjälm
Ryggplatta
Tandskydd (efter en krossad käke) Tur att jag fick det på försäkringen 3000:- va fan.

hjälm o ryggskydd.. o så nå skyddkalsonger ibland om ja ska raila mkt :P

^^ Pads eller hårdplast?

Hör hört att dom där grejjerna bara är skit?

hårdplast för höftkulorna å pads resten. ja har ett r.e.d. d ä skit skönt. man blir väl lite stelare men d ä inget som stör mig.

Soft. kanske man ska skaffa sig ett par då... Kan ju inet skada =)

ryggskydd, höftskydd kanske köper mej ett tandskyd oxå inte säker än, nån som kör med tandskydd??

Jag kör på hjälm (såklart), ryggskydd... Ryggskydd är en jävligt bra idé även om man tycker att man aldrig brukar rammla på ryggen... Jag har rammlat på ryggen !!!EN!!! gång och hade jag inte haft ryggskydd då hade jag förmodligen varit förlamad nu för det var en nasty ryggträff

Senast ändrad:
Det Är Chill Me Ryggskydd Så Alla Som Inte Har Det Nu Och Kör Park Skaffa Det Nu!

Alltid hjälm men alternativt om man ska ha rygg skydd brukar varjera. Några gånger kör jaag med hel hockey målvakts utrustning.

FilipAvall sa:
Om du inte vet vem Fogdö var ska du garanterat skaffa ryggskydd! ;-)

ps. allvarligt talat så är inte problemet med att DU inte ramlar, utan problemt är när någon tratt som aldrig stått på ett par skidor fått tag på ett par storslalom carving alá FISCHER RC4 WORLDCUP RC.. och tror bara för att han läst Åka skidor tre ggr nu är värlsdmästare och dundrar rakt in i dig och plockar med dig hela vägen ner i östra ravinen..

lycka till!

ryggggggggg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp