Alexandros!
Medlem
Är Apres en ursäkt för att bete sig illa?
Jag jobbar på en bar/klubb i en alpby i Österrike under säsongen. De flesta gäster är fantastiska. Glada, öppna, här för att ha kul efter en dag i backen.
Men varje vecka ser jag också något jag försöker förstå.
Hur kommer det sig att man åker hit för att ha sitt livs vecka, och ändå hamnar i ett läge där man skriker på personal, trycker sig före, blir aggressiv eller behandlar andra respektlöst?
Vad är det som händer där emellan?
Är det grupptrycket? Alkoholen? Förväntningarna på att “det här ska vara den bästa veckan någonsin”? En känsla av att vara anonym långt hemifrån? Att man köpt en resa och därför känner sig berättigad till en perfekt upplevelse, oavsett hur det påverkar andra?
Jag är genuint nyfiken.
För de flesta som jobbar här gör det för att vi älskar miljön, tempot, mötena. Vi vill bidra till den där magiska känslan som gör att man längtar tillbaka.
Men ibland känns det som att vissa tappar bort varför de faktiskt är här.
After ski är kaos, glädje och energi, men det borde också rymma respekt.
Jag tror inte att folk åker hit för att bli sämre versioner av sig själva. Så vad är det som gör att det ändå händer?
Nyfiken på era tankar.
Men varje vecka ser jag också något jag försöker förstå.
Hur kommer det sig att man åker hit för att ha sitt livs vecka, och ändå hamnar i ett läge där man skriker på personal, trycker sig före, blir aggressiv eller behandlar andra respektlöst?
Vad är det som händer där emellan?
Är det grupptrycket? Alkoholen? Förväntningarna på att “det här ska vara den bästa veckan någonsin”? En känsla av att vara anonym långt hemifrån? Att man köpt en resa och därför känner sig berättigad till en perfekt upplevelse, oavsett hur det påverkar andra?
Jag är genuint nyfiken.
För de flesta som jobbar här gör det för att vi älskar miljön, tempot, mötena. Vi vill bidra till den där magiska känslan som gör att man längtar tillbaka.
Men ibland känns det som att vissa tappar bort varför de faktiskt är här.
After ski är kaos, glädje och energi, men det borde också rymma respekt.
Jag tror inte att folk åker hit för att bli sämre versioner av sig själva. Så vad är det som gör att det ändå händer?
Nyfiken på era tankar.