Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
är det bara jag som väljer jibb film framför back country?? jag tycker alla bara klagar på allt vad jibb filmer heter, "ska vara back country om det ska vara nått" brukar det låta så fort man nämner orden jibb film!
Har man sett en har man sett alla, tycker jag.
Det är inget orginellt.
Jag säger inte att någon film är dålig, jag säger att det behövs något mer orginellt, något extra...
Alla filmer man ser nu är för lika, det spelar ingen roll vilken typ av skifilm det är...
Håller med Rapiernet. Jibbingrullar är tillfredsställande i 15 minuter, sen är man trött på att alla ser likadana ut och att det bara spelas hiphop.
Sedish possé håller en bra mix mellan humor, skidkultur samt nyskapandeidéer. Dessutom så mixtrar de inte med tiden vilket är oerhört enerverande!!! (I jibbrullar drar man ner farten så hoppen ser större ut)
instämmer med Rapiernet å nojlas. Tycker dock att swedish possé filmerna är lite boring.. konstigt nog eftersom jag föredrar big mountain filmer mot rena park filmer.
Angående mixtring med tiden så är filmerna en konst form det gäller ju att hitta schyssta kamera vinklar man vill ju ha lite extra när man ser en film. kommer ihåg de grymma matrix insprirerade klippningarna i poor boyz propaganda.
Sen märks ju idag att filmerna flyttas mer och mer bort från parken. alla åkare pratar om att flytta ut trixen i "backcountry" och man kan ju tillexempel se väldigt många "jibbers" köra lössnö nu förtiden.
sen är det ju bara kul när filmer får in alla sorters åkning. jag tänker bla på freeriding delen i session 1242. Hugo harrison, Dan treadway och Seth Morrison. Sjuka åk och passar bra i filmen klock rent!
not another ski movie? skandinaviens bäst, hittils gjorda jibbfilm?
Själv tycker jag att backcountry är så jävla mycket skönare än bara parkåkning, där alla hopp är perfekt shapade och landningarna isiga och stenhårda.
I backcountryåkning ser det mycket naturligare och softare ut med långa in-runs och mjuka puderlandningar... sätter man upp en stor stock eller nåt i backcountry o railar på så ser det ju mycket grymmare ut än till exempel ett rakt rail i en park!