Är det dags att gå över till vuxenskidor?

Fabbi78

Medlem
Dottern som blir 14 i februari behöver nya skidor den här säsongen. Hon är 163 lång och väger ca 55 kg. När är det dags att gå över till vuxenskidor? Hon vill ha twintip. Hon gillar att åka i parken, men även i skogen. Ja, hon åker överallt. Ska hon ha juniorpjäxor? Eller vuxenmodell? Hon har 39 i skor. Tacksam för tips på både skidor (även längd på skidorna) och pjäxor.

Min dotter som blir 17 i februari 158cm / 53 kg har åkt på vuxenskidor i två vintrar (tredje nu) Völkl Kanjo 84, 154cm, Hon har en juniorpjäxa: Salomon X max LC 80
Så , ja hon kan gå över till vuxenskidor.
Ang, pjäxor så är det viktigast att den sitter bra.
En lite mer avancerad jr pjäxa funkar. Tror att från storlek 23 är det vanligtvis ”vuxensula” som passar för seniorbindningar.

Senast ändrad:
Dottern som blir 14 i februari behöver nya skidor den här säsongen. Hon är 163 lång och väger ca 55 kg. När är det dags att gå över till vuxenskidor? Hon vill ha twintip. Hon gillar att åka i parken, men även i skogen. Ja, hon åker överallt. Ska hon ha juniorpjäxor? Eller vuxenmodell? Hon har 39 i skor. Tacksam för tips på både skidor (även längd på skidorna) och pjäxor.
Med din dotters mått så är hon på dam storlek och har passerat junior. K2 Twintip skidor och Full Tillt pjäxor är en bra park set up.

Hej. Tack för era svar.
Vi köpte ett par K2 Sight till dottern. Vet inte om jag är helt nöjd med köpet. Vad tror ni? Kan de funka?
De blir säkert nice! Brorsan har haft sina k2s (typ motsvarande sight) ungefär lika länge som jag åkt o de fungerar finfint, mjuka o goa t parken

Tillbaka
Topp