är det här en bra bräda?

oreily

Ny medlem
är det här en bra bräda?
Tjena!

Har tänkt att köpa ny bräda nu och letat som en galning men inte riktigt hittat rätt.

är 180 lång och väger runt 90 kg och har 42-43 i skostorlek.

Vet ni någon bräda som skulle passa mig? har tänkt och lägga runt 5000 på bräda + bindningar.

blåa tomaterna rekommenderade en F2 floater och tänkte höra med er som inte har egen vinning om det är nåt att ha eller om ni vet nån annan som är bättre.

väldigt tacksam för hjälp
 
är det här en bra bräda?
pinsamt att jag glömde det. Var lite stressad innan.

Kommer åka mest i pist så är väl det som är viktigast men kommer va lite i park och off-pist också. Allround bräda med betoning på piståkande låter ganksa rätt
 
är det här en bra bräda?
oreily sa:
Tjena!

Har tänkt att köpa ny bräda nu och letat som en galning men inte riktigt hittat rätt.

är 180 lång och väger runt 90 kg och har 42-43 i skostorlek.

Vet ni någon bräda som skulle passa mig? har tänkt och lägga runt 5000 på bräda + bindningar.

blåa tomaterna rekommenderade en F2 floater och tänkte höra med er som inte har egen vinning om det är nåt att ha eller om ni vet nån annan som är bättre.

väldigt tacksam för hjälp
180, 90 kg muskler , ca: 43 i pupper (ca:25,3) 5 lax. piståkning, lite OP lite park.

bräda ca: 159-161

rekommendation 1. Burton Jussi 159

directional, lagom setback, hårt flex (bra för dina 90 pannor)

4 868,58 SEK ger dig 530,00 EUR


rekommendaton 2. burton Triumph 160. lagom setback, hårt flex

4 409,28 SEK ger dig 480,00 EUR


rekommendation 3. burton custom 162, kanske lite smal, hårt flex

5 052,30 SEK ger dig 550,00 EUR


rekommendation 4. burton uninc 160, lite smal, centrerad stance (om du e bra på switch)

4 868,58 SEK ger dig 530,00 EUR


....


håll till godo..


/Burtonmannen aka Pinn
 
är det här en bra bräda?
..


hmmmm *tänka*



jaaa du du kanske menar att du skall ta å lägga 5 lax på BÅDE bräda OCH bindning tilsammans .. aha..


hmm.. köp en beggad jussi 159 :) och ett par beggade cartel



/Pinn
 
är det här en bra bräda?
TAck för tipsen. Nån som har mer så man kan jämföra lite?

Vad tror ni om en nitro revolt från boardstore.se eller den F2 floater som tomaterna rekommenderade?
 
är det här en bra bräda?
oreily sa:
TAck för tipsen. Nån som har mer så man kan jämföra lite?

Vad tror ni om en nitro revolt från boardstore.se eller den F2 floater som tomaterna rekommenderade?
nejnej inte revolten, alldeles för mesig eller floatern, floatern är en wideboard blir seg toe till toe, du bhöver inte en wide... satsa på Jussi´n istället precis som pinn säger, försök få tag på ett par beggade bind.. lycka till!
 
är det här en bra bräda?
ok stryker vi dom från listan :d

Är inte så sugen på begagnat men hittar jag ingen annan får det nog bli det man satsar på
 
är det här en bra bräda?
oreily sa:
ok stryker vi dom från listan :d

Är inte så sugen på begagnat men hittar jag ingen annan får det nog bli det man satsar på
revolten är en nybörjar bräda.. floatern är inget för dig..

vafan råna en bank då!

annars är white collection(shaun white..) en grymbräda som är hyfsat billig, ligger väl under femman i alla fall..
 
är det här en bra bräda?
Om man går upp nån tusing i pris finns det mer då. Är sugen på Burton Air mest för att jag älskar den designen.

Tror ni om den?
 
är det här en bra bräda?
oreily sa:
Om man går upp nån tusing i pris finns det mer då. Är sugen på Burton Air mest för att jag älskar den designen.

Tror ni om den?
den är för mjuk för dig, du väger 90 pannor ju?!

satsa på jussi om du ska upp en tusing.. ska du upp fler lappar satsa på CstmX...
 
är det här en bra bräda?
CustomX sa:
oreily sa:
ok stryker vi dom från listan :d

Är inte så sugen på begagnat men hittar jag ingen annan får det nog bli det man satsar på
revolten är en nybörjar bräda.. floatern är inget för dig..

vafan råna en bank då!

annars är white collection(shaun white..) en grymbräda som är hyfsat billig, ligger väl under femman i alla fall..
Custom X du vet väl att Shaun White är SMAL va ?? även den längsta 158.an är aldeles för smal (24,3) (tycker jag) i midjan för ett par 43.or (trots att white själv inte har mer än 43) ... jar kör med minst 24,6 och jag har 42.or SW brädan är ju bland de smalaste brädorna för herrar som burton har ..




/Pinn
 
är det här en bra bräda?
pinn sa:
CustomX sa:
oreily sa:
ok stryker vi dom från listan :d

Är inte så sugen på begagnat men hittar jag ingen annan får det nog bli det man satsar på
revolten är en nybörjar bräda.. floatern är inget för dig..

vafan råna en bank då!

annars är white collection(shaun white..) en grymbräda som är hyfsat billig, ligger väl under femman i alla fall..
Custom X du vet väl att Shaun White är SMAL va ?? även den längsta 158.an är aldeles för smal (24,3) (tycker jag) i midjan för ett par 43.or (trots att white själv inte har mer än 43) ... jar kör med minst 24,6 och jag har 42.or SW brädan är ju bland de smalaste brädorna för herrar som burton har ..




/Pinn
Yes är medveten om det, men det är samtidigt en grymt bra bräda för ett överkomligt pris, om man ska snåla får man kompromissa... (tror dock inte att det är några problem för ett par 43:or, så länge man inte kör 0 grader i vinkel... ;-) )
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp