Är detta något som jag borde klaga på?

LucasH

Ny medlem
Fick hem min Skate Banana idag och hittade en liten repa/spricka på ca 0,5cm vid stålkanten som även sticker ut typ 1mm. Har ingen lust att skicka tillbaka skiten till Tyskland och undrar därför om detta är något "allvarligt". Kostade ändå 4 papp så känns ju lite segt att det skulle va nåt litet fel på den. Har mejlat Blue-Tomato och frågat vad jag ska göra men tänkte kolla med er också. Vad skulle ni gjort?

Hasse_Lindborg sa:
Blue-Tomato sänder väl ändå sina saker från Österrike? ;)
Jaja haha, känns som en rätt töntig grej att klaga på men vill inte att det ska bli några problem pga detta senare..

Senast ändrad:
Har haft några brädor med samma åkomma, men inget har hänt. Frågar du mig så är det ett inte helt ovanligt fenomen och du kan nog lugnt dra ut och åka utan att något kommer hända. MEN, jag lovar inget!

Orkar du kan du alltid reklamera, men risken är att du a) inte får godkänt för reklamation b) får tillbaka en bräda med samma problem eller c) får samma åkomma efter att ha åkt en dag på din nya bräda.

Fota brädan noga nu när den är ny och meddela BT. Dra sedan ut och åk. Blir det mycket värre ska du reklamera. Då har du före-efter-bilder att jämföra med.
Och nästa gång handlar du i SWE, lova det! ;-)

Daniel-LAB sa:
Har haft några brädor med samma åkomma, men inget har hänt. Frågar du mig så är det ett inte helt ovanligt fenomen och du kan nog lugnt dra ut och åka utan att något kommer hända. MEN, jag lovar inget!

Orkar du kan du alltid reklamera, men risken är att du a) inte får godkänt för reklamation b) får tillbaka en bräda med samma problem eller c) får samma åkomma efter att ha åkt en dag på din nya bräda.

Fota brädan noga nu när den är ny och meddela BT. Dra sedan ut och åk. Blir det mycket värre ska du reklamera. Då har du före-efter-bilder att jämföra med.
Och nästa gång handlar du i SWE, lova det! ;-)
Tackar för svaret! Tror jag kör på det du sa. Fotar den med systemkameran nu så får vi se vad som händer efter jag åkt. :)

Jag har sett hundratals Lib-Tech och Gnu med den typen av konstruktion och att det ser ut så som du visar är inget ovanligt. Epoxyn som används vid pressningen av brädorna sipprar in i eventuella "sprickor" i belaget och det går inte sönder. Mervin som tillverkar Lib och Gnu är såvitt jag vet den enda tillverkaren i världen som inte har stålkanter runt om och när brädorna tillverkas måste man skära ut i belaget så att det ska passa där stålkanten slutar och då kan det se ut så som på din bräda.

Kolla gärna när du har kört lite så ska du se att det är helt ok.

Doughboy sa:
Jag har sett hundratals Lib-Tech och Gnu med den typen av konstruktion och att det ser ut så som du visar är inget ovanligt. Epoxyn som används vid pressningen av brädorna sipprar in i eventuella "sprickor" i belaget och det går inte sönder. Mervin som tillverkar Lib och Gnu är såvitt jag vet den enda tillverkaren i världen som inte har stålkanter runt om och när brädorna tillverkas måste man skära ut i belaget så att det ska passa där stålkanten slutar och då kan det se ut så som på din bräda.

Kolla gärna när du har kört lite så ska du se att det är helt ok.
tack för svaret! jag kör på detta. har fotat brädan och ska ut och åka så fort som möjligt. återkommer om något händer! :)

Tillbaka
Topp