Är hasse på radio?

• Trådstartare Trådstartare Axl
  • Start datum Start datum
Är hasse på radio?
Jag tror jag lyssnade... handlade det om att ringa långt bort ifrån?
Hade på radion när jag tränade...

Är hasse på radio?
Nu har jag lyssnat på inslaget! Här är min recention:

Programledarna gav ett något splittrat intryck. Dom verkade ha stora problem att uttala ordet "Andermatt" och jag tvivlar på att dom gjort någon större research innan programmet. Dom lät lite sådär störigt hörtiga som bara göteborgare kan göra.

Hasse visade prov på ett strålande humör och tog faktiskt över lite av "showen". Han svarade bra på alla frågor och som grädde på moset så briljerade han med kunskapen om att det är 163 mil från Göteborg till Andermatt. Tror att programledarna försökte sätta dit honom med avståndsfrågan men där gick dom bet.

Jag ger Hasse´s prestation 4 av 5 möjliga. Enda anledningen till att det inte blir full pott är för att jag kände en liten osäkerhet på några av frågorna men det kan lika gärna ha att göra med dålig täckning på telefonen. Programmet hade nog bara fått 2 av 5 om det inte vore för Hasse. Nu ger jag dock programmet som helhet en svag 4 av 5 möjliga. Programmledarna får en 2:a.

Kul med en avståndsintervju och skönt att höra att det finns folk som lever drömmen! Hur fjärran den än kan kännas!

Mer sånt här!
Jeffa

Är hasse på radio?
Fan Glisseur även jag màste tyvärr jobba ibland. men förövrigt sà var det 50 cm puder och 50 pers i systemet sà jag var nöjd med mina tre timmar i systemet ;)

//H

Är hasse på radio?
Faan Hasse! Efter lite matematiska ekvaktioner så har jag kommit fram till att detta blir din 17:e säsong! Stämmer det?

Det betyder i så fall att du säsongat halva ditt liv nästa år. Om man antar att du har 120 (är det t.o.m mer???) skiddagar per år så betyder det alltså att du haft 2040 skiddagar i ditt liv. Sen så utgår jag ifrån att du åkte skidor även innan din 18:års dag så säg runt 2200 skidagar typ! Respect!

2200 skiddagar! Det är sjukt mycket! Det betyder att du som aldrig åkt skidor måste åka skidor NONSTOP i ungefär 6 år för att komma ikapp Hasse. Och detta förutsatt att Hasse sitter och rullar tummarna medans...

6 ÅR!!! Fattar du vilken grym skidåkare man skulle vara efter 6 år av konstant skidåkning!!! Jag vill också!

Matematikens värld förbryllar än en gång!

Är hasse på radio?
Fan det här har räddat min dag, ja hela veckan faktiskt.
Vann du något bra? En isskrapa kanske - nya stighundar?

Är hasse på radio?
jeffa sa:
Faan Hasse! Efter lite matematiska ekvaktioner så har jag kommit fram till att detta blir din 17:e säsong! Stämmer det?

Det betyder i så fall att du säsongat halva ditt liv nästa år. Om man antar att du har 120 (är det t.o.m mer???) skiddagar per år så betyder det alltså att du haft 2040 skiddagar i ditt liv. Sen så utgår jag ifrån att du åkte skidor även innan din 18:års dag så säg runt 2200 skidagar typ! Respect!

2200 skiddagar! Det är sjukt mycket! Det betyder att du som aldrig åkt skidor måste åka skidor NONSTOP i ungefär 6 år för att komma ikapp Hasse. Och detta förutsatt att Hasse sitter och rullar tummarna medans...

6 ÅR!!! Fattar du vilken grym skidåkare man skulle vara efter 6 år av konstant skidåkning!!! Jag vill också!

Matematikens värld förbryllar än en gång!
jag tvivlar inte på något sätt på hasses förmåga, klart han är vass med så mycket erfarenhet i alperna!

men ang. vad du skrev så är ju inte övning alltid lika med färdighet. alltså, bara för att man åker mycket skidor blir man inte per automatik en duktig åkare. om jag hade barn och åkte med dessa i barnbacken 100 dagar om året skulle jag ju knappast ta några våldsamma kliv framåt.

man får ändå ta med i beräkningen att det beror på hur man åker. jag är dock inte mindre avundsjuk på hasse än då! :)

Senast ändrad:
Är hasse på radio?
Är hasse på radio?
Victors sa:
felix sa:
Glisseur sa:
Hasse på radio vid 2-snåret? Du ska ju för bövulen vara ute och åka puder då!
Men han hade ju precis kommit ner och satt och spände av pjäxorna ;)

Här kan ni lyssna på programmet igen, 46,50 in i första delen kommer Hasse:
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1468598&BroadcastDate=&IsBlock=
direktlänk till inspelningen?
Det är det, spola bara fram till 46.50!

Förresten hade vi en ny skidåkare på i Christer nyss, en 29-årig Gustav eller Johan, kommer inte ihåg men han kanske kan ge sig tillkänna här i vår lilla radiotråd :)

Tillbaka
Topp