Är jag för klen eller?

sprawl

Ny medlem
Är jag för klen eller?
Tjenare!

Har ett litet vallnings problem. När vallan kallnar spricker den i små sprickor på vissa ställen.
Beror detta på att jag inte törs värma på ordentligt, eller kan det bero på hur tjockt lager man lägger?
Det är svårt att få belag och valla att svalna långsammare som jag ser det.

idéer?

J

Är jag för klen eller?
Om vallan är hård(kallvalla) så spricker den. Detta är väl innan du har sicklat? annars har du sicklat för dåligt. Du ska skrapa tills det inte fastnar nån valla på sickeln.

Är jag för klen eller?
Om du vallat med valla för kallt väder så spricker den mycket lätt när den är kall, sickla av den innan den har svalnat helt så blir det lättare. Ett annat vallar tips är att alltid lägga på ett lager svart antistat valla i botten även om du vallar för varmgrader, sedan lägger du på rät valla för rätt temperatur. Grymt glid vid nyfallen natursnö utlovas.

Är jag för klen eller?
Spelar ju ingen roll om vallan som blir kvar PÅ belaget spricker. Det ska ändå bara sicklas bort, och det är den vallan som tränger IN i belaget som ger glid... Och Leder, är det den här svarta du menar i botten http://www.polder.se/productview.asp?artnr=5924 ??? I så fall tror jag att jag kommer att åka ifrån dig! :-)

Är jag för klen eller?
Vaf*n, jag ser illa, hör illa och luktar illa redan nu, ska jag behöva mer handikapp ändå???

Tillbaka
Topp