Är skatefilmer dåligt filmade/redigerade?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Har inte sett speciellt många skatefilmer, men när jag jämför med skidfilmer känns det som att skidfilmerna håller en mycket högra klass på sitt arbete både vad gäller filmningen och redigeringen. Är det bara jag som missat alla bra skatefilmer, villka ska jag se isåfall?

Om jag nu har rätt, hur kommer det sig att skidor ligger så långt fram när det gäller foto/filmkunskap jämfört med flera andra extremesporter?

Tycker de flesta proffs filmer är riktigt tråkigt redigerade, de vill lägga all fokus på åkningen och filmningen så det enda dom gör är att ta grymt mycket slowmotion. Sjukt tråkigt att kolla på när dom inte är riktigt redigerade. ENJOY av Rage films är grymmt bra redigerade, och vad sjukt kul det är att kolla på då, inte som msp där dom bara lägger klippen efter varandra och bara går på deras filmning, enligt mig är det tråkigt iaf, även om det kan va sjukt cleant att se sekvenserna från deras heli shoot.

Och vad gäller skateboard/inlines/bmx filmer så är de troligtvis sämre/mindre väl gjord filmning pga att det är väldigt krångligt att t.ex åka med helikopter inne i centrum och liknande ställen, även väldigt svårt att använda kranar/rälsar då man byter spot väldigt ofta, inte som på skidor/snowboard att man nöter en hel dag.

Skidfilmer kanske ligger före skateboard, men snowboard filmerna är ju fortfarande mycket mer välgjorda än skidor, beror ju lite på att de funnits lite längre också.

bara jag som gillar filmer med lite drag i redigeringen?

mer filmer som ENJOY!

Senast ändrad:
håller med superunknown..men om ni vill se en skatefilm
som är äckligt bra redigerad så kolla in lakais fully flared!
den är riktigt sjuk och grym redigerad och effekter som inte har använts förut!

love'j

Nej? Inte i allämnhet i alla fall, enligt min mening. Yeah right från Girl är ett bra exempel på fint redigerad brädåkning. Kan länka lite fin inlinesredigering också

Senast ändrad:
finns vell bra och dåligt redigerade, precis som allt annat, men i det stora hela tycker jag inte skate filmer är sämre redigerat.

skatefilmer och skidfilmer är redigerade på 2 helt olika sätt, eftersom det är 2 helt olika sporter, ja tkr skatefilmer ska va redigerade/filmade som dom redan är..

flaesk sa:
skatefilmer och skidfilmer är redigerade på 2 helt olika sätt, eftersom det är 2 helt olika sporter, ja tkr skatefilmer ska va redigerade/filmade som dom redan är..
Så kan det vara, för mig känns skaten väldigt trashig, grå och allt går fort med buller och bäng. Såklart är dom också grymma, men verkar skilja sig rätt bra från skidfilmer där man verkar jobba mer med filmvinklar, ljus, effekter och ljud. Ni vet, helikoptersekvenser, stilla kameror, förgrunder/bakgrunder vid filmning etc.

skate e rätt gay tycker jag. mycket najsigare med skidor :D

It think that the pro skate movies like " Oakley our life " are realy good filmed and edited, but so is the big ski movies too. I think that the skateboardmoviecompanys have bigger budgets than the skimoviecompanys.

felix sa:
flaesk sa:
Så kan det vara, för mig känns skaten väldigt trashig, grå och allt går fort med buller och bäng. Såklart är dom också grymma, men verkar skilja sig rätt bra från skidfilmer där man verkar jobba mer med filmvinklar, ljus, effekter och ljud. Ni vet, helikoptersekvenser, stilla kameror, förgrunder/bakgrunder vid filmning etc.
Jag tycker ett väldigt bra exempel på precis motsatsen som du sa är Transworld A time to shine. Den är härligt redigerat och inte så där tråkig och grå som vissa andra filmer. Dom lyckas på nåt sätt visa den riktiga glädjen inom skateboard. Cooper Wilts part i den är sjuk.
Här är hans part:

Och som nån redan har påpekat så är Girl - Yeah Right? jävligt bra. Tror jag har sätt den mer än 40 gånger

felix sa:
Har inte sett speciellt många skatefilmer, men när jag jämför med skidfilmer känns det som att skidfilmerna håller en mycket högra klass på sitt arbete både vad gäller filmningen och redigeringen. Är det bara jag som missat alla bra skatefilmer, villka ska jag se isåfall?

Om jag nu har rätt, hur kommer det sig att skidor ligger så långt fram när det gäller foto/filmkunskap jämfört med flera andra extremesporter?
Du får nog kolla på lite fler skatefilmer, finns en hel del som är kreativare och roligare än många skid/snowboardfilmer och som ger mer pepp vare sig det nu är du ska åka.
Bra musik också.

Ett tips är filmer av geniet Spike Jonze som bla gjortv Yeah Right, även Transworlds filmer är bra. =)

DC skatefilmen är ju inte heller helt kass... =)

Kolla på Fully Flared bara, sjukt bra redigerad..Det är Lakai som gjort den och är ganska ny..Alla är helt sjuka och filmningen är bra, dom använder kamera dollies och andra coola grejjor

Hjalles sa:
Nej? Inte i allämnhet i alla fall, enligt min mening. Yeah right från Girl är ett bra exempel på fint redigerad brädåkning. Kan länka lite fin inlinesredigering också
Off topic: Vad heter första låten!?

Tillbaka
Topp