Arbetsintervju på Ica i Åre?

Glisseur sa:
Classic shit: "The fem-local is tracked out but still wildly unstable."
http://www.powdermag.com/features/columns/radar-love/index.html Läs och begrunda, lär för livet
eller bara förfasas... ;)
haha de är ju den artikeln som är med i min tidning!

Hasse: jag rekomenderar starkt att läsa den! av erfarenhet är de nya liftskötarna lättast de brukar ge med sig ganska lätt i början sen på mitten är de lite hårdare för då har de bestämt sig för att skärpa sig men sen på slutet då släpper de igen :D

Senast ändrad:
Hasse: Importrörelsen är nedlagd, jag satsar enbart på cougars vet du väl som känner mig. Funderar
som bäst på att göra säsong i St Moritz för att ta mitt framgångsrika (ähummm?? njae) koncept ett
eller flera elefantkliv vidare:
The Cougar
Drinks… Chianti or port
Listens to… Fleetwood Mac
Potentially dangerous and always unpredictable, the Cougar stalks at night—waiting to sink her well-
manicured claws into the backs of helpless young ski bums. Large populations lurk at high-end
resorts all over the world. Satiated by a bevy of furs and the well-appointed ski-in/ski-out second
home they won in the divorce, Cougars can be tender and generous benefactors. Most importantly,
the Cougar doesn't expect much outside of an energetic shagging from someone who in no way
resembles her driven and successful ex-husband (like yourself).

Senast ändrad:
magna: Jaha då är det dom man ska jaga då? Nåt tips om hur man ska starta raggning då? Och hur f** vet jag att dom jobbar i liften då? Men det känns ju som man måste se till att dom blir fulla först juh. Och då kanske dom inte klarar av nåt på natten juh??

Hasse sa:
Men om dom har gjort 3-4 säsonger då? Då borde dom ju vara över 20 men dom kanske har blivit bybor då eller? Eller har dom blivit för mycket utnyttjade då??
Ooh, tough one.
Är de kvar efter 3-4 säsonger har de troligtvis nyss förvandlats till antingen en Your Friend's Ex-Girlfriend som testar att hänga kvar en säsong till eller en Dream Girl, och då får jag ta väl och hänvisa till ovan länkade artikel, vilken visst visade sig vara en visdomskälla utan dess like...

Glisseur sa:
Hasse: Importrörelsen är nedlagd, jag satsar enbart på cougars vet du väl som känner mig. Funderar
som bäst på att göra säsong i St Moritz för att ta mitt framgångsrika (ähummm?? njae) [/i]
Ja det är den säkert. Men då ser vi ju hur det går för dig oxå eller?? Men som sagt jag skall kanske inte säga nåt...

hasse: Ja du hur ska man ragga.. det är nog mänsklighetens största dilemma.. man kan ju ramla i liften och säga att man aldrig åkt förut då kommer sympati och mamma känslor. Sen kan man bara glida upp brevid henne och säga att man aldrig har varit här förut vart finns den bästa afterskin/barerna/resturangerna mm och fråga om hon kan visa vägen och så bjuder du henne på en ubåt lr nått :)

hur ser man att de jobbar i liften man kör ju bara på de som står vid liften ju :) annars är resturang flickorna rätt bra oxå :D

HotDamnSara: Oki då.. Nån av er som har ett tips när man ska vara på en liten obskyr skidort då? Som kanske har max 10 svenska tjejer på en säsong då? Ska man gå på locals sen där då eller??

Manga: Ja det låter som ett bra sätt ju. Kanske ska prova den framåt april då. Men då är det kanske fel säsong att ragga på? Hon kanske är less på alla pelikaner då? Och alla överhuvudtaget?

Men jag har hört att Restaurang tjejer är ungefär som locals. Stämmer inte det??

Hasse sa:
magna: Jaha då är det dom man ska jaga då? Nåt tips om hur man ska starta
raggning då? Och hur f** vet jag att dom jobbar i liften då?
Jag vet inte jag men ett sjukt hett tips är att åka skidor och kolla vilka som står i liften... Ett
följdtips är att om liftskötaren har skägg och ölmage så är det troligtvis INTE en av dom.

För övrigt anser jag att hela den här debatten är klart överskattad, alla vet ju att könsumgänge och
skidåkning är två koncept som inte går hand i hand. Empiriska studier genomförda av undertecknad
tyder på att sådant umgänge de facto verkar som en hämmande faktor på skidåkningens nivå.
Saknaden av en av människans viktigaste fundament för trygghet – ja ni vet vad... – måste
kompenseras på något sätt och där för en skibum kommer då sysselsättningen svänga-höger-
vänster-köra-rakt-fram-och-hoppa-och-studsa (skidåkning...) in som ersättning. Begreppet
puderporr
har med andra ord en betydligt djupare mening än man kan ana vid en första anblick
mina vänner.

Senast ändrad:
Glisseur sa:
Empiriska studier genomförda av undertecknad tyder på att sådant umgänge de facto verkar som en hämmande faktor på skidåkningens nivå. Saknaden av en av människans viktigaste fundament för trygghet – ja ni vet vad... – måste kompenseras på något sätt och där för en skibum kommer då sysselsättningen svänga-höger-vänster-köra-rakt-fram-och-hoppa-och-studsa (skidåkning...) in som ersättning.
Du råkar inte möjligen ha empiriska belägg för att fenomenet skulle kunna vara det omvända? Det skulle nämligen förklara en viss... brist på fundamental trygghet, så att säga.

Senast ändrad:
Jo men jag menar på kvällen som till exempel på Bygget som jag har hört skall vara ett sjukt bra ställe. Stämmer det?

Ja har han skägg så förstår jag att det är en kille. Är inte helt bakom flötet..

Men vad menar du Tobbe. KAn man inte ragga tjejer och åka skidor samtidigt? Nu förstör du ju hela min livs syn så..

manga: Jag tro det- det är vad jag har hört iaf. men har inga belägg för det iofs..

Det här måste undersökas fältstudier kommer genomföras med start studentskiweek vecka 5 och med jämna mellanrum fram till freeride07..

manga: det tycker jag så får du kommamed en utvärdering sen så...

Coce sa:
Glisseur sa:
HotDamnSara sa:
Enda avslöjande punkten jag kommer på är att säsongsdamerna är väldans unga nuförtiden. Så se upp för flickorna över de 20...
Inga problem för Hasse, han är snart inne på 90-talet...
har väl hört va dom säger.. försten in på 90'talet vinner!
dags att komma med nåt nytt, det har ju vart lagligt i nästan ett år...

Edit: fan, nu börjar jag också sjunka lite väl lågt här... tack för ikväll.

Senast ändrad:
HotDamnSara sa:
Du råkar inte möjligen ha empiriska belägg för att fenomenet skulle kunna vara det omvända? Det skulle nämligen förklara en viss... brist på fundamental trygghet, så att säga.
Absolut inte. Mina studier visar med oumkullrunkelig övertydlighet att en stadig frånvaro av dylikt umgänge fungerar oroväckande väl som motivationshöjande faktor för skidåkning. Det är just denna brist på fundamental trygghet, eller kalla det vetskap om förestående och stadigt kommande könsumgänge om ni så vill, som skiftar motivationen i livet mot skidåkning. Just för att fylla den brist i den mänskliga tryggheten som är en av våra mest grundläggande drifter. Mina empiriska belägg består av ideliga blåmärken, lårkakor, plattlandningar och andra huvudlösa satsningar och hjulningar som inte förekommit i tider av återkommande umgänge.

Glisseur sa:
Absolut inte. Mina studier visar med oumkullrunkelig övertydlighet att en stadig frånvaro av dylikt umgänge fungerar oroväckande väl som motivationshöjande faktor för skidåkning. Det är just denna brist på fundamental trygghet, eller kalla det vetskap om förestående och stadigt kommande könsumgänge om ni så vill, som skiftar motivationen i livet mot skidåkning. Just för att fylla den brist i den mänskliga tryggheten som är en av våra mest grundläggande drifter. Mina empiriska belägg består av ideliga blåmärken, lårkakor, plattlandningar och andra huvudlösa satsningar och hjulningar som inte förekommit i tider av återkommande umgänge.
Tack, dina slutsatser skänker åter hoppet och längtan till vintern och skidåkningen! Oj vad det kommer bli åka av...

fältstudier på detta är redan genomfört! Hasse och tobbe borde vara två lysnade exempel på att tobbes teori stämmer.. eller? Att sen importera från norge är en helt annan sak, man vill ju inte leva som munk!

HotDamnSara: Nu råkar jag veta att Glisseur brukar bli ganska så desperat till slut och då brukar det går överstyr. Som tex i Gränsen i våras :P Så jag menar om Glisseur inte hade haft tjej under NM så hade det alltså gått bättre?? Är det SÅ Glisseur??

Senast ändrad:
Piche sa:
fältstudier på detta är redan genomfört! Hasse och tobbe borde vara två lysnade exempel på att tobbes teori stämmer.. eller? Att sen importera från norge är en helt annan sak, man vill ju inte leva som munk!
Säger mannen som inte gjorde nåt annat än tjatde om att han måste ha en tjej hela säsongen :P

Hasse sa:
Är det SÅ Glisseur??
Förtal och åter förtal. Jag vet överhuvudtaget inte vad du åsyftar min gode Hasse. Du verkar veta något som jag tydligen inte själv äger vetskap om. Fortfarande finns det yttre faktorer som påverkar skidåkningens grad av framgång, typ hjärnsläpp och skitsnö...

måste och måste.. felet var att jag hade för många att välja på i gränsen så det drog ut på tiden.. blev mycket skott i brallan innan jag väl hade tagit ett moget beslut.. Kanske e de problemet ni har killar.. Ni har för många chickas!!

Glisseur: Inte akut uppdykande av div kjolstyg från La Grave och liknade från Narvik då? Har bestämt för mig att du hade lite att stå i då ;P

Men jag är ju bara avundsjuk förmodligen..

Kristan Falt: Nä vad är detta för tråd??

Piche sa:
måste och måste.. felet var att jag hade för många att välja på i gränsen så det drog ut på tiden.. blev mycket skott i brallan innan jag väl hade tagit ett moget beslut.. Kanske e de problemet ni har killar.. Ni har för många chickas!!
Jaså du hade för många... Mmmm så valde du fel iaf eller??

jag har då inte för många det får stå för Glisseur

En liten pekpinne bara; Var uppmärksam på importgods. Ägandehistorik och mätarställning kan vara manipulerat, objektet kan ha gått i princip hur långt som helst! Dessutom finns det risk att objektet har nyttjats i yrkestrafik, och som vi alla vet ger det ett visst slitage.

Hur kollar man sånt då? Ringa tidigare ägare och fråga om upplevda problem, kör-historik och komfort känns inte helt klockrent...

Glisseur: Har du nåt tips nu för tiden om det här med urinvånarna i Åre?? Hur man får tag på dom alltså??

//Hasse

Tillbaka
Topp