Åre bygger bort sig
Va i Åre under sportlovet och jag är besviken. Jag förstår att det byggs väldigt mycket inför VM 2007 men man kan väl bygga med stil? Det verkar som man kan smacka upp vilken typ av byggnad man känner för. Se på St Anton som hade VM för ett antal år sedan, de har kvar sin genuina stil, men det kanske aldrig har funnits någon genuin "Årestil", vad vet jag, är ingen Åre expert.
Punk två på listan, liftköer! Jag åker väldigt mycket skidor men kommer knappt ihåg när jag stod i en liftkö sist. Visst har man försökt bort köerna med nya liftar men det har ju ökat i fler antal åkare i backen, det såg ut som en myrstack ibland. Snabbt uppkörda backar, åka slalom mellan åkare för att ta sig ner.. nej tack. Bygger man ut boendet, liftkapaciteten borde man väl bygga fler backar också? Se på Vemdalen t ex.
Nä nu skall jag sluta klaga. Några kommentarer?
Ha det!
/Magnus
Punk två på listan, liftköer! Jag åker väldigt mycket skidor men kommer knappt ihåg när jag stod i en liftkö sist. Visst har man försökt bort köerna med nya liftar men det har ju ökat i fler antal åkare i backen, det såg ut som en myrstack ibland. Snabbt uppkörda backar, åka slalom mellan åkare för att ta sig ner.. nej tack. Bygger man ut boendet, liftkapaciteten borde man väl bygga fler backar också? Se på Vemdalen t ex.
Nä nu skall jag sluta klaga. Några kommentarer?
Ha det!
/Magnus