Åreskutan, går det nu?

Thunander

Ny medlem
Åreskutan, går det nu?
Hej, jag länge längtat efter resan till Åre nu. Taggad som fan på att åka upp till åreskutan och äntligen få testa något annat än sälen/kläppen. Nu helt plötsligt får jag höra att dom inte öppnar liftarna upp förens i febru-fucking-ari?! Är det sant? Är det omöjligt att komma upp på höjden med liftar nu i december?

Åreskutan, går det nu?
En viss del av högzon kommer att hålla höppet. Liftarna som är öppna är kabinen och gondolen. Så hela högzon är inte avstängt, men en stor del av det är......

Åreskutan, går det nu?
Det blir dålig sikt på toppen hela veckan tyvärr, men det kommer antagligen vara öppet iaf ;)

Inga liftar går ända upp till 1420möh

Åreskutan, går det nu?
va ja vet så öppnar itne kabinbanan förrens i feb?? men ja kan ju ha missuppfattat de helt ööhm.. gondolen vet ja inte om den e nr 23 på kartan men olympia gondolen heter skiten iaf =)

Åreskutan, går det nu?
Thunander sa:
Hej, jag länge längtat efter resan till Åre nu. Taggad som fan på att åka upp till åreskutan och äntligen få testa något annat än sälen/kläppen. Nu helt plötsligt får jag höra att dom inte öppnar liftarna upp förens i febru-fucking-ari?! Är det sant? Är det omöjligt att komma upp på höjden med liftar nu i december?
Gondolen som går upp på högzon är som sagt öppen så ofta vädret tillåter. De andra högzonsliftarna öppnar i februari.

Eftersom vädret inte alltid är så bra under december, så den brukar inte gondolen heller vara öppen så ofta. Och när den är öppen så brukar inte alltid åkningen vara på topp. Eftersom det ofta blåst så mycket blir stora delar av skutan renblåst och så samlar sig snön på vissa ställen. Men hittar men vet man hur det blåst kan man få underbara åk. Om du vill se bilder från 23dec på skutan kan du kolla in här -> http://marcusfoto.com/blogg/?p=1194. Länkar inte för egen tjäning, vill bara visa hur fint det kan vara i dec på skutan.

Tillbaka
Topp