Årets hjälm mode?

Årets hjälm mode?
Är det någon som har en bild på smith holt och oakley crowbar. Jag testade hjälmen på intersport häromdagen, M satt klockrent. Kan bli tight med min lilla mössa men den känns väldigt varm! Med smith goggles vare rååfräsch, tror det blir en blankvit!

Men som sagt, vet ngn om oakley crowbar passar?

Årets hjälm mode?
frankel sa:
Är det någon som har en bild på smith holt och oakley crowbar. Jag testade hjälmen på intersport häromdagen, M satt klockrent. Kan bli tight med min lilla mössa men den känns väldigt varm! Med smith goggles vare rååfräsch, tror det blir en blankvit!

Undrar samma!!

Årets hjälm mode?
PilleStofferSteril sa:
frankel sa:

Undrar samma!!
Köp det ena, prova med det andra. :)

Årets hjälm mode?
H-T sa:
Jeppe-med-staven sa:
liam sa:
thanks man! bra att veta, tycker också den är ruggigt snygg o var inne på den ett tag, men nu bilr det annat, haha

peace!
jag har hört att den inte är godkänd för att den inte har några riktiga öronskydd
dom har tydligen skaffat licens för den nu så den räknas som en hjälm från i år. alltså dom som säljs i affär i år, inte dom man köpt förra året.
Yes indeed, säljs nu både som hardhat och som hjälm

Årets hjälm mode?
Phille026 sa:
Simon_Ahlen sa:
jeppenator sa:
FUUCK! sweet trooper HC är ju galna! snyggt me lite nya färger
http://www.sweet.no/helmets_trooper_hc_le.htm
för alla som vill se :)

den vinröda va snygg som fan
mm kan hålla med om det den vinröda var fan skitsnygg jue:)
aaa, håller med jeppe.. lite nya andra färger, men sjuukt snygga hjälmar!

men det blir nog en giro encore endå:p
gillar inte sweet trooper, smith holt gäller;D

Årets hjälm mode?
om jag inte får en Smith Holt Gloss Lemon, blir det till att köpa en i mellandagarna :D synd att den gula inte har lika coola myror som den vita har :P

Årets hjälm mode?
Tycker inte Holten är speciellt snygg i verkligheten, gillar inte formen på den, Ranten som många snackar om är snygg men känns väldigt klen och "osäker".

Årets hjälm mode?
liam sa:
någon som vet hur det ligger till med bern baker hjälmen angående försäkring osv.. läste någonstans att den klassades som hardcap och därför täckte inte försäkringar om man skulle råka ut för något...

thanks!
Har man en vettig försäkring så ska dom väl betala om det blir en krash med skadlig utgång även om man nu hade mössa på sig... Har man inte det borde man byta försäkring...

Jag kör på min vita läder giro bad lieutenant från förra året... är dock sugen på en bern baker...

Det som är sämst med dessa hjälmar är att dom är fulsnygga... alltså 100% mode hjälmar =/

Årets hjälm mode?
Beror ju på, men om man jibbar så äre nog mest RED trace och giro encore, och så klart Sweet hjälmarna, Dom är sjukt nice ( men dyra )

Årets hjälm mode?
ja har k2 rant grymt ful och inte ett dugg bekväm ska nog sattsa på en sweet trooper eller en bern

Årets hjälm mode?
satt o kollade in några av hjälmarna som nämns här i tråden. läste då att >Bern Baker< -hjälmarna inte klarat något säkerhetstest avsett för snösporter, utan räknas som en "Hard hat" (vilket förmodligen bara betyder hårt skal utan vadering?).

Det är ju synd om den inte är så säker som andra hjälmar på marknaden, för jag diggar designen på den.

Årets hjälm mode?
Någon som undrar om smith holten passar med crowbar?
Kan ju iaf säga att så tycker jag är fallet. Testade även med smith goggles, passformen är näst intill likadan med oakley crowbar så de som talar om mellanrum vid tinningarna så ska det nog va så ;)

Gött vare iaf, smith holt here i come!

Årets hjälm mode?
Jag var helt inne på smith holt till mina crowbar men testade sen både den och k2 rant och tyckte då passformen med ranten var grymt mycket bättre.. holt/crowbar funkar men e långt ifrån perfekt enligt mig..

nu slipper jag dessutom luftinsläpp vid tinningarna..

Senast ändrad:
Årets hjälm mode?
Har du gogglarna utan eller innanför med holten? Ranthjälmen måste man ju ha innanför. Viktigaste e att den passar skallen :) som sagt, passformen e exakt likadan med smiths egna gogglar som med crowbar! Köpte min idag iaf :D

Årets hjälm mode?
Jag kör med gogglarna innanför så jag provade innanför med holten oxå. smith phenom verkar ju va dom som e mest lämpade för holt o dom e ju lite rakare i överkant jämfört med crowbar. huvudsaken e ju som sagt att den passar huvudet :)

Årets hjälm mode?
Förra årets var inte Bad Lutd för den var 05-06 säsongens innehjälm. Förra årets var defenetivt Red, årets är nog/kommer att bli K2 eller Smith!

Tillbaka
Topp