Armada Alpha1 eller Armada JJ

Hampus83

Ny medlem
Hej Funderar på ALpha 1 eller JJ. Tar tacksamt emot erfarenheter från er som åkt dessa. Åker bara i Sverige, Kitellfjäll andra Västerbottensfjäll + lite i Västerbottens kustbackar. Vill ha en skida som bär bra i pudret men som är lättkontrollerad när det är skog och trångt, vill även att den ska funka i pisten då man inte hittar puder eller ska transportera sig till dylikt...

Själv har ja precis köpt ett par jj som är på posten. Men som ja förstår så vill du ha en allmountain som du ska köra i Sverige me så då skulle ja köpa alpha ;) lycka till

Jag har JJ:s och kör mest i Hemavan/Tärnaby och ibland i kustbackarna och i Kittel har jag också varit. JJ:sen är väldigt allround, mer än man kanske kan tro. Funkar grymt bra i skogen, där det är brant, i pisten, i parken osv. Satte till och med min första backflip med dem. Har ett par Alpha 2 som parklagg då jag kör i Bräntis, och jag tycker att dom är väldigt begränsade till parken. Grymma där, men svåra att köra i pist eller offpist med.

Håller med GOS, JJ är mycket mer allround än jag förväntade mig. Lättåkta i skog och förvånansvärt bra även i hård pist.

Hej, tack för tips! Kul med lite Umebor här... GOS, du sa att de funkar bra i skogen när det är brant, om det inte är så brant i skogen (som det ofta inte är i Hemavan) funkar de dåligt då?

Skippa Alpha/Haloformen om du vill åka annat än bra pist och park...
Personligen gillar jag inte alls JJ, för centrerad och saknar "tyngd" för hårdåkning. Jag hade kollat på nya TSG eller TST eller vad den nu heter. Brätte från JJ och tail från ANT, en skida för "riktig åkning"...

Men det viktiga är ju såklart att det är Armada, för de är ju coolast. Btw, kolla FAQ'en för bättre hjälp...

Tillbaka
Topp