Armada ANT, funkar dom i backen?

• Trådstartare Trådstartare koppen89
  • Start datum Start datum
K

koppen89

Guest
jag ær vældigt sugen på ett par Armada ANT i 181.

Ær det någon hær som har ett par sådana?
Hur fungerar dom i backen?

Jag måste verkligen ha ett par skidor som æven funkar bra i pisten nu, då jag redan har ett par Rossignol s7.

Skidorna ska bli telemark.

Någon?
Mvh// Jakob

Senast ändrad:
Men herregud! S7 är ju störtskön i pisten, slipa kanterna och tryck lite! Kolla på dimensionerna och svängradien på ANT. Tror du själv att den är roligare? ANT var cool när den kom för typ 5 år sedan, och den var inte direkt revolutionerande då...

utan tvekan är dom sköna i pisten ja!

Men jag ska skaffa en mindre skida för lite mer skojjåkning, ok då vill jag gärna ha ett par som man kan trycka på med utav bara fan i backen.

Du får gärna komma med förslag, letar runt 100mm i midjan, och vill inte skaffa ett par mantra =P

Senast ändrad:
Svängradiemässigt, vad är du ute efter? sub-20, 25ish?

Om du inte vill ha Mantra men något liknande är Pro Rider (såklart!), Shogun (och den kommande Sentinel) Movement Sluff, BD Verdict eller kanske DPS Wailer lämpliga alternativ.

Finns många skidor som gör samma jobb som Anten fast bättre. Hade sj Ant 191 för ett par år sedan och gillade dom inte så värst. Visst, de är stabila men då finns det bättre nu eftersom det är trots allt en rätt utdaterad skida om du frågar mig.
För övrigt så är skojåkning och trycka på utav bara fan med inte så lätt att kombinera. Om du vill ha ett par som skulle kunna "fit the bill" bättre än the Ant så skulle jag säga Rossignol Steeze/S6 eller Dynastar Huge Trouble om du vill ha ngt lite mer lekfullt än en Legend Pro.

Fat-ypus Dsender tyckte jag fungerade gött att lattja lite på samtidigt som den klarade av vad skit jag än kastade på den. Lite bredare än 100 (ca 110) men sjukt fin skida. Me wants...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp