Armada JJ, Bindning släppt!

• Trådstartare Trådstartare Misterister
  • Start datum Start datum
M

Misterister

Guest
Hej!

Jag har ett par Armada JJ av årets modell, använda en dålig säsong med lite skidåkning. Nu är det så att bindningen på dessa satans skidor har släppt. Jag har köpt dessa skidor begagnade av en sponsrad åkare och tänkte därför höra om det finns någon möjlighet att reklamera dessa till Armada ändå? De är ju under ett år gammla? Ett par sådana skidor ska väl hålla längre kan man tycka?

Fruktansvärt besviken på hur dålig kvalite det var, är det ett måndagsexemplar eller har fler råkat ut för detta? läste om någon som åkte telis som hade fått bindningen att släppa-

Mvh

Förmodligen beror det på felaktig montering och det är ju inte Armadas fel. Annars är det bara att borra nya hål och sätta tillbaka bindningen?

Vissa bindningskombinationer är helt omöjliga dock, exempelvis kan man inte köra EP Pro med styvaste BD o2 telisbindningarna.

Vilken bindning har du? Det är inte montörens fel.
Väldigt vanligt problem för Armada JJ, då den använder en väldigt mjuk "core", det är allra vanligast att Griffon/Jester häl delar rycks ut.
Detta brukar inte reklameras av Armada.

Från Newschoolers, det är ett svar han har fått från Armada när hans häl del har ryckts ut från hans JJ.
Både svar 1 och 2 talar ju emot dig :/
"Ahh – Marker Jester's – there's your culprit! The entire industry had a problem with those pulling out

A few issues with a straight warranty on this ski

1. Generally we don't warranty pull-outs

2. Generally we don't warranty proform skis – unless it is a really crazy defect

3. We don't really have a ski to get to you right now

My suggestion would be to heli-coil and remount – or better yet, replace the heel piece, hopefully with a different manufacturer (I Like Salomon or Tyrolia), or to move it an remount it to a different spot"

Senast ändrad:
Lät ju riktigt dumt att säga att bindningen är fel, då ska man säga det innan köp. Jag har en Tyrolia Peak 18 X T.H, och ja det går säkerligen att montera om, problemet är att jag inte vill ha bindningen längre fram eller bak. Samt att även om det finns en lösning så tycker jag att de inte känns riktigt rätt att lösa det så att skidan inte r precis som jag vill ha den bara för att de lyckats tillverka en skida som inte håller en säsong.

Om du monterar om med helicoils behöver du inte flytta bindningen, en annan variant du kan göra är om du har fler bindningar att byta till en salomonbindning eftersom de har olika hålmönster och hålen kommer därför troligen inte krocka med varandra.

Du kan ju alltid kontakta Armada och kolla om dom är sugna på en reklamation, gratis att fråga.

Får väl prova det, somsagt så känns de ändå sunkigt att de ska ha pajat efter en säsong, kanske 10 skiddagar.
HAr tyvärr inga bindningar att byta mellan.

Finns inga i Östersund som jag vill ska röra mina skidor heller egentligen. Har ni några att rekomendera? Känns som att de flesta är riktigt dåliga. Vill ha de bra gjort och gärna snabbt.

Tillbaka
Topp