Armada JJ bortsliten bindning

norly

Aktiv medlem
Hej.
Beställde just ett par armada JJ från min lokala butik i Zurkan. Men dom snackade med armada och fick veta att dom tydligen har en hel del JJs som kommer tillbaka efter att telis bindningen har ryckts loss. Tydligen så är inte konstruktionen tillräckligt hållbar för telisbindingar (skruvarna sitter ju ganska tätt).

Jag blev i alla fall erbjuden ett par Black Diamond AMP 2012 skidor som ersättning... Skall tydligen vara mycket lika, fast aningen fetare under foten.

Någon som har några tankar om detta? Eller har någon slitit loss sina bindningar från ett par JJs. Själv kör jag BD 01 på ett par ARW och det funkar fint, men dom är ju lite kraftigare i konstruktionen... Skulle sjukt gärna testa JJ skidorna, dom väger ju inget heller, men nu blir jag osäker. Har aldrig kört på BD skidor och vet inte vad jag skall tycka (förutom att årets är rätt fula).

Tacksam för svar och tankar.

BD O1 har ju slitits ut ur alla möjliga skidor om man säger så...
Ett tips är att använda gängtapp och montera med 24-timmars epoxy (marinepoxy).
2012 låter ju najs :-)

Slet loss bakbindnigen på mina jj förra vecka dock inte telis. Men det berodde inte på skidan utan bindningen vara ganska gammal :)

Tack, jag skall kolla upp gängtapps iden med butiken.

Jag skall känna lite på AMP skidorna på fredag (om vi inte sticker och hikar). Återkommer med en rapport om butiks-taffsandet. Tack för snabba svar.

Senast ändrad:
Det blev ett par amp och eftersom jag tyckte om dom så mycket så gjorde jag en liten opretentiös film i saas fee.

Snödjup

Tillbaka
Topp