Always-Sunny
Aktiv medlem
Armada JJ, men lite bättre "grepp"?
Testade JJ (2013 tror jag, alltså ej 2.0) i veckan i ett snöigt La Thuile. Den flöt upp på kallsnön löjligt lätt och det räckte med en liten förflyttning av tyngdpunkten för att den skulle svänga, viktiga egenskaper för mig. Nackdelen var att det var lite för dåligt grepp när det blev lite hårdare och var direkt tråkig i pisten, vilket kan bero på att jag var för dålig att skapa vinklar på en sådan bred skida. Jag körde även K2 Shreditor 102, vilket är klart smalare så kanske en dålig referens. Den tyckte jag bromsade isf att flyta på pudret och krävde klart mer insats att svänga. Utifrån detta drog jag slutsatsen att jag är ute efter en skida med liknande form som JJ, men möjligt att jag dragit en annan slutsats om jag hade jämfört med Shreditor 112?
Är det någon som kan tipsa om någon skida att testa med dessa positiva egenskaper (flyt och lättsvängd) men något bättre egenskaper på hårdare underlag och pist? För mig räcker nog runt 110 i midja, om det underlättar att få ihop alla egenskaperna.
Jag är 175/70 och nybörjare i op, vilket gör att jag får bättre självförtroende på en lättsvängd skida. Några jag har funderat på är Salomon 108 och Atomic Automatic 109
Vad säger experterna?
Är det någon som kan tipsa om någon skida att testa med dessa positiva egenskaper (flyt och lättsvängd) men något bättre egenskaper på hårdare underlag och pist? För mig räcker nog runt 110 i midja, om det underlättar att få ihop alla egenskaperna.
Jag är 175/70 och nybörjare i op, vilket gör att jag får bättre självförtroende på en lättsvängd skida. Några jag har funderat på är Salomon 108 och Atomic Automatic 109
Vad säger experterna?