[Artikel] Det ekologiska steget

Redaktionen

Aktiv medlem
Skidåkare, MTB-cyklister och surfare har en sak gemensamt, naturen är den älskade lekplatsen. Nu kommer allt fler ekologiska pryl- och klädesalternativ för de som vill dressa på naturens villkor.

Läs hela artikeln:

Schysst att fler tänker till, gör det ju lättare för oss som inte gör kläderna att göra det också...

Fattar däremot inte riktigt vad dom på Houdini menar när dom snackar om att hålla priser nere, de kostar fortfarande fläsk och kvalitén på framförallt de tunnare grejerna håller inte alltid måttet (har ett underställ som är använt 1 säsong som är nopprigare än de från när man var liten... 3/4 underställs byxorna är däremot hur bra som helst).
Sen har de riktigt snygg design på grejerna, så kommer nog ge dom en chans till.

Men hur många returnerar sina slitna kläder till Houdini?

Snygg jedirock förresten...

Munkdräkten är en så kallad Jeleba och den prutade jag till mig på en marknad i Marrocko. Först ville de sälja en med brännhål från cigg men det gick jag inte på. Den funkar bra på land men är inte så smidig i vattnet! Denna version är en gå-bort-jeleba!

De flesta outdoorbutiker har eller kommer att ha en "återvinningslåda" från antingen Houdini eller Patagonia. Det behöver inte vara Houdinikläder man slänger i Houdinilådan och Patagonia i Patagonia, utan man kan med gott samvete även slänga ner sitt gamla svettiga Craftställ oxå :). EcoCircle kommer finnas hos minst ett svenskt varumärke till from denna hösten

Tillbaka
Topp