[Artikel] Från Sälen till Chamonix – och tillbakke igen

Redaktionen

Aktiv medlem
gremlin-1000x563.jpg

Forumsvamlaren Jibberisch har växt upp, klippt sig och till råga på allt ynglat av sig. Två gånger om. Det här är hans reflektion över förra vinterns familjeresa till Sälen, av alla ställen.

Läs hela artikeln:

Haha! Relaterar! Är barnen nöjda, är föräldrarna nöjda. 5 miljoner människor inom 5h resa. Merparten kommer av dem kommer aldrig någonsin vandra kammen ut mot Vallée Blanche. Affärsanalysen är korrekt. Tack Skistar.

Nu vill man ju läsa krönikan i ÅS!
Haha, kul skrivet!
Delar övriga kommentarers åsikt; länka krönikan i Åka Skidor!
Den försvann tyvärr när vi bytte plattform och bloggfunktionen redan var nerlagd sen ett par år tillbaka. Men det var någon liknelse om att Skistar var ungefär som att få in ComHem i bostadsrättsföreningen (det var tydligen ett hårt liv i Solna på den tiden...) som satte hjärnan i brand hos den dåvarande marknadspersonen på Skistar Åre (som jag för övrigt kommer bra överens med numera). Sen vet jag inte om det var så allvarligt att jag skulle läsas lusen av som ansvarig redaktör, jag hade i vilket fall som helst lite svårt att hålla mig för skratt under det mötet. Good times!

Been there, done that...
Men, det finns ljus i tunneln! Snart blir det lite roligt att åka med dom, bara att jobba upp lite fart (åk före ni så väntar jag där nere) och passa på innan konsekvenstänket får fäste (det är lugnt att hoppa här, säg inget till...). Med lite strategi blir det riktigt bra! Nu är lillan bosatt i fjällen (pay-backtime att jag har eget rum där) och vi planerar för en sväng till Japan 😁

Den försvann tyvärr när vi bytte plattform och bloggfunktionen redan var nerlagd sen ett par år tillbaka. Men det var någon liknelse om att Skistar var ungefär som att få in ComHem i bostadsrättsföreningen (det var tydligen ett hårt liv i Solna på den tiden...) som satte hjärnan i brand hos den dåvarande marknadspersonen på Skistar Åre (som jag för övrigt kommer bra överens med numera). Sen vet jag inte om det var så allvarligt att jag skulle läsas lusen av som ansvarig redaktör, jag hade i vilket fall som helst lite svårt att hålla mig för skratt under det mötet. Good times!
Folk har ingen humor, det blir problematiskt ibland.

Tillbaka
Topp