[Artikel] Freeride.se firar sin tjugoandra vinter med nytt Forum

Redaktionen

Aktiv medlem
japp-1000x563.jpg

Freeride startade 1998, en tid långt före Instagram, Facebook och andra sociala medier. För att fira vår kommande 22:a vinter har vi skaffat ett sprillans nytt forum med enklare, snyggare och bättre funktioner för dig som älskar skidåkning.

Läs hela artikeln:

Rajden

Aktiv medlem
En fundering.

Går det att välja ett alternativ så man kan se tidigare meddelanden i en konversation med nån man redan skrivit till istället för att behöva leta genom en massa olika meddelanden?

Förutom den funktionen så känns det som en ganska klar förbättring 👍

Rajden

Aktiv medlem
Oj sen såg jag nu att kommentarer på artiklar inte dyker uppe automatiskt så att alla kan läsa dom.. detta känns som en riktig försämring om det inte går att lösa?

Man vill ju kunna se vad folk tänker och tycker utan att behöva gå in på en ny flik för kommentarer...

johan

Administrator
En fundering.

Går det att välja ett alternativ så man kan se tidigare meddelanden i en konversation med nån man redan skrivit till istället för att behöva leta genom en massa olika meddelanden?

Förutom den funktionen så känns det som en ganska klar förbättring 👍
Gamla PM-funktionen var uppbyggda lite annorlunda mot nya konversationer. Så gamla PM kunder tyvärr inte konverteras till trådar. Däremot kommer alla nya konversationer samlas med alla svar direkt under, precis som en en tråd.

johan

Administrator
Oj sen såg jag nu att kommentarer på artiklar inte dyker uppe automatiskt så att alla kan läsa dom.. detta känns som en riktig försämring om det inte går att lösa?

Man vill ju kunna se vad folk tänker och tycker utan att behöva gå in på en ny flik för kommentarer...
Det ser lite annorlunda ut nu när kommentarerna flyttats ut i forumet. Vi visar just nu en förkortning av de 10 senaste kommentarerna direkt i artikeln. Skulle två rader vara bättre?
Skärmavbild 2019-08-29 kl. 10.33.02.png

Men för att ta del av alla funktioner och kunna kommentera måste man vidare till forumet.

kappakomplett

Aktiv medlem
Grattis!
Jag har haft stor nytta av forumet när det gäller nya resmål, nya skidor och pjäxor mm!

jeppenator

Aktiv medlem

Jag håller helt med här, ett extra klick för att läsa kommentarerna är ett klick för mycket :p Skulle de inte gå att bädda in forumet direkt under artikeln istället? så att man inte måste klicka vidare till forumet utan kunna läsa det direkt i artikeln?

Corin

Aktiv medlem
Jäkla skoj detta! Som en ny sida!

Angående kommentarer på artiklar så är min invändning att det kanske vore nice att komma direkt till kommentars-tråden om man klickar på [X kommentarer] på första sidan. Förut brukade det leda till en redan nedscrollad sida, nu är det samma som att klicka på resten av artikellänken.

johan

Administrator
Angående kommentarer på artiklar så är min invändning att det kanske vore nice att komma direkt till kommentars-tråden om man klickar på [X kommentarer] på första sidan. Förut brukade det leda till en redan nedscrollad sida, nu är det samma som att klicka på resten av artikellänken.
Bra förslag! Nu är det på plats, hoppas du gillar.

Redaktionen

Aktiv medlem
puff-1-1000x563.jpg

Hösten 2019 kom vi med ett nytt forum här på Freeride.se. Nu lanseras några mindre, men ack så fina, uppdateringar. 

Läs hela artikeln:

johan

Administrator
Rapportera länken är nu dold bakom ... i mobilen.
Filnamn och filstorlek är nu dold om man infogar en bild som miniatyr.

tmlarsson

Aktiv medlem
Går det att få bort "Visa endast: Olästa" i forumet? Extremt irriterande att den är som standard.

Edit: Hittade funktionen!

johan

Administrator
Går det att få bort "Visa endast: Olästa" i forumet? Extremt irriterande att den är som standard.

Edit: Hittade funktionen!
Toppen att du hittade! jag håller med om det inte borde vara standard, forumutvecklarna tycker annorlunda och jag har inte hittat någon lösning ännu.

Men jag svarar ändå om det är någon mer som undrar var man ändrar det:
Klicka ur "Olästa trådar" och och klicka i "Spara som standard" och sen spara genom att klicka "Filtrera".
Skärmavbild 2021-03-10 kl. 08.17.56.png

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp