[Artikel] Freeride Video Awards avgjort

de där med att ni bor i skälefftio (stavning) ska inte betyda något?!
Klas åker med sin bil fleara mil för att få köra jibbs som inte finns i åre och spänderar flera månader för att just få tag i det perfekta ljuset för att filma..
ni säger ju själv där uppe i texten att filmen utspelar sig endast under en dag?! hur mycket tid lägger ner då?
håller även med "19" om alla hans inlägg...haha'... kids got humour!!!:D

hahaha schöönis va fan jag har varit i skellefte ni har ju snö hela vintern (med undantag xD) plus jag tycker att om man är med i en så här stor tävling endå kommer det finnas folk som inte gillar filmen. såklart de borde man väl räkna med?!?!! vinner man dessutom tävlingen tycker jag bara att man ska tacka o vara glad, uppenbarligen var det flest som tyckte om eran film.... sen e de upp till andra wajn dudes att sluta wajna. ni har väl ingenting att försvara precis. skit samma om ni inte har världens bästa rails? vem fan har de? va spelar de för roll! ni vann ju ffs! tydligen spelade de ingen roll vem som har bäst rails eller skrotigast hopp? Grattis iallafall jag är stoked att ni vann.

Röstade faktiskt på båda vinnarna av den enkla anledningen att de var roligast att se på, kanske inte bäst åkning eller bäst filmning men ändå roligare att se på. Jag som brädåkare tyckte inte Videography var något underhållande.

Glädjen, känslan, åkning, musiken eller whatever it is. Något hade Winterland som inte de andra filmerna hade.

Ni måste själva känna igen känslan av att se en jättevälfilmad ny film med sjuka trick men den tilltalar er inget. Hellre sätter ni på en fem år gammal film som det kanske inte är lika bra filmning, åkning, musik i men ändå är den bättre. Samma sak gäller denna tävlingen. För att bli en bra skidåkningsfilmproducent (eller vafan det kallas) krävs det mer än bra filmning, åkare och redigering, man måste ha det lilla extra som tilltalar all publik, även en snowboardåkare som mig.

hmm det här var verkligen inte rättvist.. redigeringen går inte på långa vägar att jämnföra med flera av de andra bidragen..

men grattis ändå, kul att ni vann

Detta är det abolut sjukaste jag varit med om tror jag.
Jag tycker verkligen synd om Klas för detta är så otroligt fel så de går knappt att beskriva med ord...
Att den här filmen som vunnit ska visas upp på King of Style så folk får se detta är bara pinsamt.
Jag förstår inte hur en film kan vinna en så här pass "stor" tävling när skaparna inte ens haft orken att investera i en puts duk till linsen på kameran.

Jag vet att folk kommer säga att jag är dålig förlorare nu men jag är mest less för att Klas inte tog hem detta... Han har gjort en helt komplett film och lagt ner OTROLIGT mycket tid på det här projektet.
Videography är proffsig, Winterland är oehört oproffsig.

Jag förstår inte varför den här tävlingen inte har några riktiga dommare...

Idag 18:06 Av: ErikAndersson
Ni som undrar varför Videography inte vann. Folk vill ha åkglädje den hade inte lika mycket åkglädje som winterland. Jag tror också att folk vill se att åkarna har redigerat filmen. Det blir på något sätt mer kärlek i filmen då :) hehe

Det var kanske ni som förstörde den mer?

Måste ju trycka in min åsikt lite känner jag. Jag förstår inte vad folk menar med att winterland har mer skidglädje än videography? Visst låten är kanske lite gladare och dom har tagit med vissa pepsodentleenden men det är väll ändå känslan man får när man ser filmen som skapar glädjen inom än själv, eller? jag har iallafall gåshud under hela videography just för att den är så jävla ''vacker'' och proffsigt gjord, det är gal1. Håller med föregående att man borde ha någon form av dommarpanel antingen med pro's eller med lokala freeride haschare som tex. när ni recenserade filmer för ett tag sen...

Någon som läste en gammal artikel i Transition som hette "Sound Of Music" eller något sånt? Det här är ett typiskt exempel där låten gör "känslan" i "Winterland". Jag tror ärligt talat inte ens den skulle gå vidare från delfinalen om de skulle va en annan låt.
"Videography" var sjuukt mycket bättre filmning och kanske också åkning men hade alla klipp i typ 70% slowmotion till en ganska snabb låt, vilket man ju måste säga tog bort all "känsla" i filmen.
Bäst redigerad var LÄTT "WhiteLabel"s film.
Det man ändå älskar mest med allt det här är att alla årebor som känner han som gjort "Videography" ska klaga och dryga sig. Pinsamt! Visst de kanske va konstigt att "Winterland" vann men inte fan var "Videography" överlägsen om ens bättre än vissa andra filmer.

Förstår inte hur Dejvy kan säga att när han kollat på Videography inte bli peppade som snowboard åkare? Eftersom Klas var ungefär den ända som hade med snowboard åkare.. Och i skeleftiåå bygger dom hoppen och railsen själv.. woow som vi inte gjorde de? C-Railet, träräcket, wallriden och dropet de byggde vi på egen hand.. och att säga att klas filmen inte har åkarglädje är ju också konstigt? Bara för klas inte har bilder på killar utan t-shirts som kramas och sånt? de är väll inte åkar glädje de är ju bara trams.. De här bedömnings systemet är ju fruktansvärt eftersom du behöver bara ha kompisar för att kunna få många röster.. Tycker de borde vara en riktigt jury som vet vad som är bra och vad som är mindre bra.. Pinsamt att denna filmen kommer vissas upp för tusentals folk på winterjam..

Igår 20:45 Av: Limp
"mjämjämjä jag e lessen för jag bor i skellefteå o måste GÅ upp för backen som e kort som en barnbakke mjämjä."
låter som just så mkt åkglädje där. så klas åkare varken hajjkar eller skottar och grinar istället som små brats i skogen när de åker?

Må alla medlemmar på FR som påstår detta drabbas av evig bakfylla och må deras pojkvänner drabbas av potensproblem!

Det är ju just det som gör att dom vinner tror jag, dom har kul oavsett förutsättningar. Tycker att det var helt rätt att dom vann, andra filmer kanske var bättre redigerade, bättre filmade osv. Men den ända filmen jag orkade kolla klart på var Winterland, för att man kände att dom hade kul. Sjukt stort grattis till er grabbar! :)

nic-e

oavsett om det var med snowboardåkare med i filmen (en minoritet av klippen också) så blev jag inte peppad av den, vad förstår du inte? Jag är helt opartisk i bedömningen av filmerna och jag tyckte Videography var intetsägande.

För fan, hur avundsjuka kan ni vara? Ni är typ 10 stycken som var med i filmen + vänner till dessa som klagar på att Winterland vann. Om eran film var mest attraktiv så hade den vunnit, thats it, thats all.

Jag antar att folk på King of Style kommer tycka likadant.

videography var den enda filmen som sa mig nåt. Winterland sa mig ingenting, utan var bara en massa sjuka trick!!.. Men detta är ju en film tävling hallå!

"De här bedömnings systemet är ju fruktansvärt eftersom du behöver bara ha kompisar för att kunna få många röster.. "

Jag tycker det verkar som att denna Klas har ganska många på sin sida här, tycker inte du?

F. ö. fattar jag inte heller själva grejen, tyckte inte Videography var överlägsen på något sätt. Den klart bästa filmen gjordes ju av CleanCut. Och nej, jag känner inte dom som gjort de så till skillnad från alla 'ryggdunkningar' här så är jag helt objektiv. Videography var på intet sätt bäst.

Dejvy

va e de du sitter å tjatar om??
du kan ju inte kalla dig för snowboardåkare om du blir mer pepp av en skidfilm...
SKAMM FÖR FAN!!!

Igår 19:08 Av: pIsraelsson
"nästan alla klipp från samma hopp: ingen variation."

aendrew:
Har du provat på att bo och åka i Skellefteå någon gång? Med våra förutsättningar och grejer?
Tänk dig, hoppet som är med på rätt många klipp är i princip byggt på böner och handskottning. Railsen i filmen är så gott som privat svetsade. Man kan säga att vi som åker i filmen har byggt upp våran park i en backe som knappt är lika lång som Åres barnbackar.

No offence

MAn ska vara glad om snön ens kommer NER till marken innan den smälter...
Sen skrev Nic-e en bra sak, utan riktiga domare räcker det med att man har mycket kompisar på freeride. Då röstar de flesta på sin kompis bidrag och på så vis får den filmen mest röster..

Sen kan jag bara säga att videography fick mig att sjkuta i hölstret av åkpepp så att säga att det inte fanns åkarglädje eller känsla i den är som att säga att Reinfeldt är bra.

man e väl inte mer värd att vinna för att man byggde sina rails själv å inte har nå snö osv:P
fattar inte varför movementfilms wajnar när dom vann!
tror inte dom som röstade på winterland bryr sejmycke om att fajtas i tråden därför att dom antagligen är nöjda med resultatet. hejdå

hahah.. jaa, fva behöver ju garanterat tänkas om iaf. hela "medlemmarna röstar"-grejen är väl ett bra koncept, men det funkar uppenbarligen inte. tycker det är synd att hålla på och klaga såhär.. men bästa film vann verkligen inte. det här är en redigeringstävling..
inte bara att videography faktiskt var den värdiga vinnaren. men hela resultatlistan är i princip skrewed.

och ni whinar om skellefteå, hahah.. va fan ge er

Jag måste bara säga att fy vad sugen man blir på fara ner till stockholm och ta emot priserna. tänkt då Käre Marcus som redigerat filmen. hur glad blir man när alla bara gnäller vafan. sen så fixxar vi fan allt själva. och vi har fan inte mycke snö hör längre ska ni se. hade typ bar asfalt i julas. Kul iaf att alla är så himla glada för vår skull:) jätte trevligt.... jävla bitches.

vill inte h8ta men Videography var lätt den bästa filmen som enligt mig lätt skulle vunnit, hoppas åre gänget o klas gör en exakt lika dan nästa år, har aldrig sett en bättre skidfilm o är fanimej serriös, feeling, glädje grymt sköna trick grymt filmat grymt redigerat, snälla den riktiga vinnaren är videography!

grattis. bra åkt
btw bara å innse det var winterland som fick flest röster
och inget kan ändra på det.
grattis igen.

Tycker det är hur kul som helst att ni vann, så grattis! Eftersom FVA är ett seriöst tävlingskoncept så kan man till nästa gång tänka på att ha en liten jury som vissa andra påpekade, ungefär som i Guldpjäxan. Lite synd att dom som lagt ner oerhört mycket tid på sina filmer inte ska få credit för det, det är vad jag tycker åtminstone.

Jag gillade White Label Entertainment - FVA Edit mest !
Men winterland var så galet sjuk, ni drog sjukt mkt dubbelflippar och nivå på åkarna var tung tung! Men redigeringsmässigt borde Chillin It iallafall gått vidare.
GRATTIS

HAhahah det är ingen som har sagt något om " Run To The Hills " om jag inte har fel , varför hamnade allt gnäll på winterland? Dom vann för att flest röstade på dom och det är väl därför man har röstning?

m-lk

Jag blir mer peppad av en bra skidfilm än en sämre skidfilm med några små snowboardklipp i. Är det något du inte förstår i den meningen?

.......och Videographykillarna tjatar om att Winterland ska ha många kompisar på FR.

För att ta ett exempel: Jag ser hellre på en bra fotbollsmatch än en dålig hockeymatch även att jag spelar hockey.

Tillbaka
Topp