[Artikel] Freeride Video Awards avgjort

Idag 16:16 Av: jesper_nystrom
Jag måste bara säga att fy vad sugen man blir på fara ner till stockholm och ta emot priserna. tänkt då Käre Marcus som redigerat filmen. hur glad blir man när alla bara gnäller vafan. sen så fixxar vi fan allt själva. och vi har fan inte mycke snö hör längre ska ni se. hade typ bar asfalt i julas. Kul iaf att alla är så himla glada för vår skull:) jätte trevligt.... jävla bitches.

WORD!!!
feta dreds till macke som gjorde en helt otroligt skön och chill video att visa upp! =D
tycker bästa vann men tycker det är dåligt att börja whina så mket efter!

Grattis winterland och MackeP! =D

Kul att se hur dåliga förlorare vissa är. Roliga argument också, "man behöver bara många vänner", så ni som i stort sett är antingen semi-proffs eller proffs har alltså INGA vänner som kunde rösta åt er? Om det nu är så det ligger till, att det bara beror på att Winterland-gänget hade flest vänner så faller ju eran teori redan där... Löjligt att ens försöka lägga in en sån sak.

Sen ang filmerna, så har ju alla en egen åsikt, att någon ska lägga ett statement att Videography ÄR bäst, är ju knasigt. Alla tycker olika, jag tyckte också att den var bäst, men Winterland vann, den var också ruggigt bra. Sen att vi snackar en jävla skillnad i budget (Videography är filmat i 16mm eller bättre om jag inte har helt fel?) spelar ju in sin roll också. Nu är ju Klas en sjukt bra filmare, och filmen är så jävla go rakt igenom. Men någonstans så måste ju folket på FR tyckt om Winterland bättre eftersom att den vann? Har varit jävligt mycket whine på den filmen genom hela tävlingen, trist.

Och skitsnacket om man har snö eller inte spelar ju inte en endaste roll i om filmen är bra eller inte, man gör sina egna förutsättningar. Om det då sen innebär att man har Åre till förfogande (efter stängningstid eller inte, whatever), eller om man har Klutmarksbacken spelar ingen roll. Klart det är enklare att göra en film i Åre eftersom att utbudet på varierad åkning blir större, men det säger ju inte att filmen är bättre för det. Samma sak med åkningen, båda har ju sjukt bra åkning men Videography är ju vassare, men hade man gått på det kan man ju fråga sig varför inte HH's film gick vidare? Hade ju överlägset grymmaste och stiligaste åkningen i hela tävlingen, enligt MIG. Och det är jag nog inte ensam med att säga heller.

Nej, Winterland vann, knappast för att de har flest vänner, utan snarast att flest på Freeride tyckte om filmen, punkt slut. Sen får ju alla tycka precis om de vill, känns bara lite trist att klaga så oerhört och trycka ner den filmen som faktiskt vann. Men men, respekt är väl kanske inte något som alla har här i världen.

det verkar ju som hälften av dom som har sagt sitt blivit tappade som barn, eller kanske bara slängt sig lite för mycket ut för sina smala kickar?..

Idag 19:56 Av: theseb
Kul att se hur dåliga förlorare vissa är. Roliga argument också, "man behöver bara många vänner", så ni som i stort sett är antingen semi-proffs eller proffs har alltså INGA vänner som kunde rösta åt er? Om det nu är så det ligger till, att det bara beror på att Winterland-gänget hade flest vänner så faller ju eran teori redan där... Löjligt att ens försöka lägga in en sån sak

Jag sa att det spelar roll hur mycket vänner man har i röstningen och jag är inte ens med i videography och känner heller ingen där. Du måste ju hålla med om att kompisar röstar på en annans kompis film. I väldigt många fall endå.

Sen så är inte winterland en dålig film. Riktigt kul för dom att dom vann. GRATTIS!
Ni ska åka ner och ta emot priset och vara väldigt glada! JAg tror inte at ni vann enbart tack vare många kompisar utan att ni fick folket att tycka om eran film.

Dock så är min personliga åsik att videography skulle vunnit. Förstår hur dom känner det också. Det är en bättre film utifrån många punkter(min åsikt).

Att utrustningen spelar roll är ju rent crap. visst ger det filmen ett bättre intryck och gör det snyggare men man kan ju inte förbjuda folk att ha bra grejjer.

Gudrunonanator: fattar ironi lika snabbt som en fisk lär sig löpa..

Dejvy: För att ta ett exempel: Jag ser hellre på en bra fotbollsmatch än en dålig hockeymatch även att jag spelar hockey.

hrm då påstår att de va dåliga brädåkare o dåligt filmning på detta..? nu vill jag att du lägger upp bättre snowboardåkning o filmning av dej Champ!?

Klas hade skidor, bräda o skate jämfört med skidor, lökiness o tonårspojkar i tanga o toppless som springer runt o skriker "Jag ÄLSKAR skidor!" o sen bara klagar på sina värdelösa förutsättningar.. fair enough

Davidson jag menar inte att du får en bättre film eftersom att du har bättre kameror, nej nej. Vad jag menar är att med bättre kameror/utrustning kan du få till en skönare känsla, (läs slowmotion, panoreringar, kvalité). Bara att det är bra bild i en film och sköna färger (jo det går att redigera, men bättre in, bättre ut) ger då enligt mig en lite skönare känsla. Att det skulle vara något argument för att Skeåpojkarna har det svårare att göra film är inget jag hävdar. Utan jag gjorde snarare en jämförelse och påpekade att det finns en stor skillnad i budgeten för teknisk utrustning. Jag argumenterar inte heller för någon speciell sida, att Winterland vann ser jag bara som att den fick flest röster, hade ju lika gärna kunnat vara vilken annan film som helst.

Jo visst är det så med vänner, kanske jag som missuppfattade det hela men tyckte att du fick det att låta som att Winterland vann pga många vänner. Och att ifall det bara hänger på det så känns det väl relevant (klart att jag inte kan veta) att Videography hade vunnit med tanke på deras "status" som skidåkare? Menar jag vet många som hade kunnat rösta på den endast för att det är kända åkare som man vet dödar det i backen.

Tittade nyss på "Videography" och hur kan folk påstå att det är lika mycket åkglädje i den som i winterland? jag blev bara trött, nästan postad i fel kategori :S mer big mountain feeling i den!

SiouX: fel kategori är det knappast, i överlag är det ju jibb. Kan inte heller hålla med om att man blir trött av den, äckligt snyggt och bra är den ju.

Visst! den var grym! det var alla bidrag! Men, om du jämför 1an med 2an så märker du att man blir mycket gladare och mycket mer taggad på att dra ut en solig dag med polarna och ha kul i backen av winterland! tror att det är det majoriteten här på freeride tyckte om!

Limp

Haha, slut du är, snurrar hjulet men hamstern är död eller?

Jag tycker inte snowboardåkningen var häpnadsväckande i Videography, nej. MEN, exemplet där jag skrev dålig var ju inte särkilt smart av mig då du (Som en resonerande trettonåring) inte kunde relatera till det jag skrev tidigare, att Videography var sämre och inte dålig. Detta var bara ett generellt exempel och inte något direkt konkret, men det förstod väl inte dina två hjärnceller som bråkar de med varandra.

Vart blandar du in MIN ÅKNING i det här? Du är fortfarande inne på den där teorin om att man inte får kritisera om man inte är bättre själv, den lämnade man ju efter mellanstadiet, herregud. Jag kan väl titta på en MackDawg-film och fortfarande skriva, äh, det var ingen intressant åkning i den här direkt. Den kan ha varit bra, men inte intressant.

Ska vi gå tillbaka till exemplet du inte riktigt förstod:
Jag själv spelar fotboll och tittar på en fotbollsmatch i Premier League som det blir 0-0 i. Även att spelarna spelar bra (mycket bättre än jag någonsin kommer göra) så händer inget direkt i matchen, det känns som att spelarna endast vill spela av den, och matchen är således inte särskilt intressant (hänger du med?).

Efter detta tittar jag på en handbollsmatch i division 3, matchen är jättejämn hela tiden, det blir mycket mål och lagen kämpar verkligen för att vinna. Jag tycker då HELT KLART att handbollsmatchen med division 3-spelare var mer intressant att se på än fotbollsmatchen, trots att det var världens bästa fotbollsspelare som spelade i fotbollsmatchen och jag själv spelade fotboll och är mer intresserad av fotboll.

Så var det med Videography (som hade lite snowboardåkning) och Winterland (som inte hade någon snowboardåkning).

Förstår du? Eller ska vi ta det lite noggrannare via PM?

Igår 16:16 Av: jesper_nystrom
Jag måste bara säga att fy vad sugen man blir på fara ner till stockholm och ta emot priserna. tänkt då Käre Marcus som redigerat filmen. hur glad blir man när alla bara gnäller vafan. sen så fixxar vi fan allt själva. och vi har fan inte mycke snö hör längre ska ni se. hade typ bar asfalt i julas. Kul iaf att alla är så himla glada för vår skull:) jätte trevligt.... jävla bitches.

hahahaha, "vi hade typ bar asfalt i julas" naaw!!!

att blanda in metaforer om fotboll o hockey känns ganska orelevant, sett till redigering, filmning är klajjans film övre dom andra. jag kan sätta min hatt på att en jury hade valt den filmen. åkarglädje hmm möjligt men jag blir mer visuellt imponerad av filmning klas gjorde en den som winterland har. men men nästa gång klajjan.

// mackan

Dejjvid.. trodde inte du skulle ta så illa upp att du var tvungen att kalla mej ointelligent 13-åring med ett sådant vackert språk, jag skickar en blomma eller något till dej så du blir tröstad.

Någon nämnde att skellefteå inte hade nå mkt snö runt jul, va jag kommer ihåg hade inte många ställen i sverige någon snö överhuvudtaget vid juletid?

Trodde skellefteå hade bra snö-förutsättningar som trots allt ligger ganska högt upp geografiskt sett (mellan Umeå och Piteå, o där brukar de finns snö) ?

Idag 18:56 Av: Limp
Trodde skellefteå hade bra snö-förutsättningar som trots allt ligger ganska högt upp geografiskt sett (mellan Umeå och Piteå, o där brukar de finns snö) ?

hehe alla tror det är SJUKT mke snö här hehe, men skellefteå ligger så nära havet :S men åker man in i landet mot Malå osv finns det sjukt mke snö :O typ 12 mil från skellefteå.. Hehehe =D

Limp

Spara blomman till dig själv, inte jag som sörjer. Tycker bara det är så jävla tråkigt att folk inte kan hålla tillbaka klagomål. Knip igen och lyft på hatten istället, som vettigt folk.

Mcan

Läs igenom mina metaforer igen, de handlar om att jag hellre såg en bra skidfilm än en lite sämre skidfilm med några få inslag av snowboard trots att jag är snowboardåkare. Som sagt, allting handlar inte om redigering, filmning, där är Videography överlägsen. Men något hade ju Winterland som inte Videography hade, tydligen. Det tror jag alla måste skriva under på då den vann, inte sant.

Till ni som h8ar...
Tänk på förutsättningarna för fan. De är ju lite skillnad att bo i åre och bo i en kommun där hockey får 150000000 till att förbättra en isstadio och inte bryr sej ett skit om extrem skidåkning. + att i backen vid Skellefteå finns det ETT hopp som duger till nått. Tänk på de ni som tycker att de är orättvist att dom van, tänk på förutsättningarna...

dejvy

jag förstår vad du menar, men det känns lite när man läser kommentarerna att folk röstade på winterland av sympati för att dom inte har lika bra förutsättningar, utrustning mm. som klas sa det spelar ingen roll var du bor, det är ingen ursäkt för att få folk att rösta på dig. om man ska ta med saker som vart man bor kan man lika gärna ta med hur bra ekonomiskt ställt personen som gjorde filmen har det osv. men man ska inte vara bitter winterland vann som du sa på att den uppenbarligen hade nått som inte klas film har, folks sympati.

Winterland vann för att de är mer in satta i freeride.se livet... fler vänner,känner fler.. ingen vill ju känna ett åre bo, deras liv är så "perfecta".. själv anser ja att det inte går att hitta någon skid sida i världens där det finns så många okunniga,nötiga och dumma personer som det finns på freeride... Duuuuuuuh!

Dejjavu.. mina klagomål är mina åsikter o vill du inte höra mina eller andras åsikter är det bara dumt att läsa detta forum?

Winterland vann för att den had dubbelvolter..de är de kidsen går igång på. synd för de är ju mer en redigeringstävling. Grattis winterland!!

Grattis Winterland! Riktigt kul att ni vann!, Klas gjorde också en riktigt bra edit (eller vad man ska kalla det), men Winterland vann och jag tycker dom är lika värda vinsten som ifall Videography hade vunnit!. Fattar dock inte hur alla orkar börja klaga på att winterland vann?!, det är ju alla Fr användare själva som har fått välja fritt om vilket bidrag just dom skulle rösta på.

2008-10-21 22:39 Av: Limp
Gudrunonanator: fattar ironi lika snabbt som en fisk lär sig löpa..

Kul ordlek, jävla idiot. Skäms du för det du skrev och påstår att du var ironisk?

Tillbaka
Topp