[Artikel] Freeride Video Awards avgjort

Idag 17:22 Av: PojkNineteenKwoon
känns nästan som röstfusk kanske jeppenator har sagt till alla sina kontakter att rösta på den filmen?! lätt att klas skulle vinna med videography, filmning och redigering på en helt annan nivå än resten..

Knip käft!
Anklaga inte Jesper för nåt han inte gjort!!
Varför skulle han säga åt alla sina kontakter att rösta på våran film !?

Men jag håller med om att videography var en grym film !!

Idag 17:28 Av: PojkNineteenKwoon
weeard såg att inte nator var med i filmen nu : S...

Oj, nu såg jag att du skrivit så

Oj om du nu tog åt dig så myckey så kanske ni har fuskat ändå?? :O en som inte skulle fuskat skulle väll inte bli så sur :O såg det på csi s3e12 igår och när dom anklagade en kille så blev han skitsur och det visade sig i slutet att han var den skylldige!??! gissar på att du är med i filmen. roligt att du vet vad en aning ironi är, skulle det förresten räknas som fusk om man gjorde så på msn? //19

Idag 17:38 Av: PojkNineteenKwoon
Oj om du nu tog åt dig så myckey så kanske ni har fuskat ändå?? :O en som inte skulle fuskat skulle väll inte bli så sur :O såg det på csi s3e12 igår och när dom anklagade en kille så blev han skitsur och det visade sig i slutet att han var den skylldige!??! gissar på att du är med i filmen. roligt att du vet vad en aning ironi är, skulle det förresten räknas som fusk om man gjorde så på msn? //19

Det blev ju ett missförstånd, jag trodde du började h8a på Jesper utan anledning!
Det var därför jag blev så där sur.

Hehe sitter och små skrattar lite när alla kommer och säger" Winterland var inte värdiga att vinna!" I kanske andra ord och termer.. Men fattar ni inte att den film med mäst röster vinner? Så majoriteten ville att Winterland skulle vinna. Face it ;)

Tyckte att Winterland var skitskön och hade mäst känsla. Grattis skeå bor!

Det blev ju ett missförstånd, jag trodde du började h8a på Jesper utan anledning!
Det var därför jag blev så där sur.

Precis vad boven i csi sa när dom skulle gripa honom..

måste kännas grymt att vinna!
tycker att alla ska sluta beefa. flest tyckte att den här va bäst. andra tyckte att en annan va bäst. de e väl inte så svårt att fatta att alla tycker olika!

Ni som undrar varför Videography inte vann. Folk vill ha åkglädje den hade inte lika mycket åkglädje som winterland. Jag tror också att folk vill se att åkarna har redigerat filmen. Det blir på något sätt mer kärlek i filmen då :) hehe

Att Run to the hills vann tror jag alla visste att den skulle för den var riktigt proffisgt gjord! Men att winterland var en överraskning! Men grattis till er båda!

Idag 17:08 Av: hHarlaut
otroligt dåligt att inte "Videography" vann asså!?
bästa filmningen/åkningen/känslan... no doubt

KLAS! freeride video awards vinnaren i mina ögon...lätt...

Så sant, så sant! Synd bara att han inte färgkorrigerat så mycket, men det är ju en smaksak:)

Det hade dom inte gjort i Winterland heller. Kul att ni vann, men redigeringen och känslan kan inte mäta sig med Videography enligt mig. Skulle vara att ni vann genom åkningen.

grattis skå borna!
fett najs att ni vann! :D

YEAA!! credz till alla som deltagi i winterland. Å MÅNGA $$$$ till mackan som har redigera ihop en grym edit! LÄngtar till sthlm som fan=D
Grymt kul å se att vi vann även faast våra bajsiga förutsättningar!!
Och stor tack till alla som har röstat =D

Klas Borde ha vunnit med sin film, mycket bättre filmad, mycket bättre redigerad och åkning var 10 gånger bättre en i den som vann. De som vinner Denna tävling värkar bara vara dom som säljer sig mest! Otroligt dåligt

Stooooooort grattis pojkar!!!!!!!!! =)))))))))99

Och som Röckner sade.... "Bidraget med flest röster vinner" inget mer med de!

är det ett skämt? winterland var långt ifrån bäst. nästan alla klipp från samma hopp: ingen variation.

tycker freeride borde granska detta, känns som att dom som gjort filmen har fuskröstat som fan!

Men herregud. Winterland VANN! Förstå det. Majoriteten röstade på just Winterland! acceptera och gå vidare. Rätt bidrag vann enligt mig.

"nästan alla klipp från samma hopp: ingen variation."

aendrew:
Har du provat på att bo och åka i Skellefteå någon gång? Med våra förutsättningar och grejer?
Tänk dig, hoppet som är med på rätt många klipp är i princip byggt på böner och handskottning. Railsen i filmen är så gott som privat svetsade. Man kan säga att vi som åker i filmen har byggt upp våran park i en backe som knappt är lika lång som Åres barnbackar.

No offence.

som phille säger, vi handbygger våra hopp, för att pistmaskinen går sönder när dom tryckt ihop högen, så vi fixar landning och hopp förhand... ganska svårt och jobbigt å få mer än ett hopp att hoppa i =/

Idag 17:22 Av: PojkNineteenKwoon
känns nästan som röstfusk kanske jeppenator har sagt till alla sina kontakter att rösta på den filmen?! lätt att klas skulle vinna med videography, filmning och redigering på en helt annan nivå än resten..

HAHA vadfan sanackar du om? jag är inte med i editen å skulle vi fuska på något sätt skulle de väl va CCP som vunnit eftersom att jag är med i den editen? dock är de fel som fan å fuska me röster å allt sånt, ärliga vinnare ska de vara!

Winterjand va sjukt bra, åkglädje som fan å allt va grymt.. sen att de finns andra filmer som också var bra men som inte vann måste ju betyda att dom saknade de som winterland hade? GLÄDJE!

så de är bara för Klas att ta åt sig å lägga i mer glädje till nästa gång, eller har jag fel?

over and out

Jag trodde att man skulle få se två stycken klara vinnare i denna tävling.
Run To The Hills och Videography, men icke..

I Big Mountain klassen är det inget att snacka om, det bidraget fick även min röst trots att jag själv ställde upp med ett bidrag i samma klass.

Att Videography inte vann däremot kom som en total överraskning..

Visst att åkglädje och engagemang ska kunna räcka långt, men klas bidrag är så oerhört lång före när det kommer till foto, redigering, åkning, känsla.. You name it!

Men visst, rösterna talar sitt klara språk.. Winterland hade flest röster så det är bara att gratulera!

Kommer en fullständig lista publiceras där det visar hur många röster vardera bidrag fick..?

Förstå att det var fler som röstade på winterland. Dom vann på grund av att fläst tyckte den va bra sluta whina. Winterland var fet som fan

jeppenator jeppenator jeppenator fortfarande en aning ironi med rösterna.. som jag också skrev i ett annat inlägg..

Winterland har åkglädje !! Videography känns deppig. Hur kul är det med deppiga filmer. Och palla alla som klagar. Själv trodde jag norrmännen skulle ta hem det här iår igen :) tur att jag hade fel :D

till alla er som anklagar dom för röstfusk, det känns jävligt oschysst, ni borde ge dom det här istället för att vara avundsjuka och säga saker utan grunder! skulle ni se dom stå där och skotta ihop och shapa deras hopp och gå upp och ner för backen i mörkret hade ni nog förstått hur mycket passion som ligger bakom den här filmen. och som tur är har nog dom flesta förstått det eftersom dom fick flest röster, vilket gör dom till vinnare, hur mycket ni än klagar! grattis doodes! fyfan va stolt jag är över er!

Idag 19:08 Av: pIsraelsson
"nästan alla klipp från samma hopp: ingen variation."

aendrew:
Har du provat på att bo och åka i Skellefteå någon gång? Med våra förutsättningar och grejer?
Tänk dig, hoppet som är med på rätt många klipp är i princip byggt på böner och handskottning. Railsen i filmen är så gott som privat svetsade. Man kan säga att vi som åker i filmen har byggt upp våran park i en backe som knappt är lika lång som Åres barnbackar.

No offence.

Synd om er som bor i skellefteå....... inte

Jämför med t.ex Arvika där vi nätt och jämt har snö..

Tkr förövrigt också att det var lite halvfel bidrag som vann..
Men smaken är väll olika.. De ja tyckte var bäst (HS media) gick ju inte ens till final..

Kung! helt rätt film som vann:D Det ska vara roligt att åka och de visas verkligen i Winterland! Grattis!!

Grattis som F*N till alla ni grabbar som är med i Winterland. Tycker också att det är dålig stil att anklaga dom för fusk. Denna film bygger ju på riktig skidglädje SKELLEFTEÅ ftw!! ;)

"mjämjämjä jag e lessen för jag bor i skellefteå o måste GÅ upp för backen som e kort som en barnbakke mjämjä."
låter som just så mkt åkglädje där. så klas åkare varken hajjkar eller skottar och grinar istället som små brats i skogen när de åker?

Må alla medlemmar på FR som påstår detta drabbas av evig bakfylla och må deras pojkvänner drabbas av potensproblem!

Idag 20:29 Av: Kruxelidux

Synd om er som bor i skellefteå....... inte

Jämför med t.ex Arvika där vi nätt och jämt har snö..

vi har inte heller så mycket me snö ska du se :)

Idag 20:45 Av: Limp
"mjämjämjä jag e lessen för jag bor i skellefteå o måste GÅ upp för backen som e kort som en barnbakke mjämjä."
låter som just så mkt åkglädje där. så klas åkare varken hajjkar eller skottar och grinar istället som små brats i skogen när de åker?

Klart dom gör!! det gör nog nästan alla!
men på dom flesta som skriver låter det som att vi i skellefteå har så mycket snö osv!
Dock snöar det ganska ofta här, MEN när de snöat 10 cm så smälter det bort till nästa dag, Så det är inte många dagar i rad vi har snö som täcker astfalten...

Tillbaka
Topp