[Artikel] Jon Olsson om nya kläder och tävlingar

Redaktionen

Aktiv medlem
Jon Olsson berättar själv om övergången till Cross och kommande tävlingar som han vill arrangera både i Åre och runt om i världen.

Läs hela artikeln:

Sista stycket lät jävligt dååligt! större hopp och flera mindre kännda åkare säger jag!

Idag 13:44 Av: me_syltmogul
Sista stycket lät jävligt dååligt! större hopp och flera mindre kännda åkare säger jag!

Duktiga åkare kan väl vara mindre kända?

Förövrigt tycker jag att jons logga ser ut som att det står OLOV om man bara kollar snabbt.

"Duktiga åkare kan väl vara mindre kända?"

Skriver han att åkarna ska vara mer kända?

Cross hade juh redan dessa säsongen flertalet snygga kläder, kommer nog bli ännu bättre tills nästa år. :P

Idag 14:41 Av: Jhunt
"Duktiga åkare kan väl vara mindre kända?"

Skriver han att åkarna ska vara mer kända?

I artikeln står det att Jon satsar på DUKTIGARE åkare, och syltmogulen tyckte att Jon skulle satsa på mindre kända åkare istället. Och då sa jag att duktiga åkare kan vara mindre kända.

väry naaajs :D

2007-08-07 01:19 Av: snowride90
Vi har redan avverkat cammo, trash, GHETTO och neon.

Hmm är de verkligen sant? Får se nästa vinter då, ja tror de flesta kör samma stil som i år..

Att döma av bilderna är whiteout design, dock billigare priz, något att vänta sig. det här märket har ju varit sport/funktionsinriktat från första början, till skillnad från JL, så förutsättningarna för att de ska sälja bättre ser mycket ljusare ut. Med Cross kan han med sitt affischbnamn snabbt kliva in som hare i en löparklubnga som sedan länge är på språng. Hos JL var situationen annorlunda, samarbetet var säkert förhållandevis gnisselfritt och Jon gavs nog friheten att rycka i så många trådar han ville. Men det faktum att han var tvungen att veva igång lådan från stillastående, att han tvingades göra det som ensam atlet och att JL aldrig riktigt siktade in sig på någon given målgrupp/kundgrupp gjorde att det hela blev klurigt. Addera sen prislappen i kombination med kvalitén på de plagg som kom ut och ekvationen blir plötsligt ännu mer svårlöslig. Att Proventus dessutom fått gå in med 70 milj i plåsterpengar skvallrar ju en del om att företaget blöder från mer än ett ställe. Ska dock bli väldigt intresant att se vad Stefan Engström (PEAK) har för ess i rockärmen nu när han nu sätter sig i (heta) VD-stolen. En framgångssaga likt åremärkets är nog att hoppas på ett mirakel, men jag blir inte förvånad om han lyckas styra in den här skutan på rätt köl också.

ultiman skulle jag inte bange pa btw..

kläderna va fett clena, men ja hatar cross ända sedan ja skulle prova ett par byxor i deras egna afär, tjejen som skulle hjälpa till å så, tvingade mig att prova as små moddeler och sa att ja inte fick köpa eller prova dom största. och de blev en jätte dålig stämning och vi börja nästan bråka. de sluta med att ja surt gick ur affären utan att köpa något. bara för att hon dampa så hatar ja nu cross.

gillar JL stället bättre, känns inte som dom har kommit med något nytt på kläderna.. men de kommer göra cross till världs kända nu :P kul för dom

Snödjup

Tillbaka
Topp