[Artikel] Krönika: I väntan på vintern

Redaktionen

Aktiv medlem
Som en magnet blir man som skidåkare dragen tillbaka in i den speciella världen när den första snön faller. Kristoffer Frenkel försöker beskriva den dubbelhet han känner inför vintern.

Läs hela artikeln:

Bra skrivet, kvittot på det är att alla dom där känslorna går jag och bär på just i detta nu, varje år....!

Själv tappar jag suget runt ~april, varmt o äckligt.
Runt juni/juli då återuppstår suget för skidåkningen igen och den lååånga väntan...

För mig försvinner aldrig skidsuget helt. Än i alla fall! Efter sista skidresan nån gång i april är man inte lika sugen att varje dag åka till den lokala lite sunkigare backen, men ändå vill man alltid dit! Sen när säsongen helt är över har jag som ändå en lättad känsla, det var en bra säsong och jag är nöjd med det jag har hunnit med. Det känns bra helt enkelt! Men sen när snön är borta och studsmattan plockas fram kommer man på nya trick man vill testa till nästa säsong och skiduget blir starkt igen. Och så blir det den där jävla långa väntan igen. Tur att det finns saker att roa sig med på sommaren då också!

brukar också vara ganska mätt i slutet på säsongen men i år var jag inte ens mätt efter en vecka i Stryn i juni... =)

Tillbaka
Topp