[Artikel] Krönika: Last man standing

Redaktionen

Aktiv medlem
Han lovat sin familj och kropp oräkneliga gånger om att se sig om efter ett vanligt jobb. 43-årige Per Huss reflekterar över jobbet som skidåkare och kärleken till berget. Han är än en gång mitt uppe i sista vinter på jobbet som skidåkare.

Läs hela artikeln:

Du har ett grymt kontor Per. Jag har alltid gillat att titta på dina sekvenser i filmerna du deltagit i. Imponerande att du orkar, jag vet hur det känns nämligen :-)

Hade förmånen att ha Per som guide i Japan iår. Jag han dock bara vara med två dagar innan jag olyckligtvis råkade bryta benet. Jag hoppas att du fortsätter ett tag till som guide. Förhoppningsvis så syns vi nästa år i Japan igen.

Trevlig läsning.

Om det nu är sista året så får man tacka för många trevliga filmsekvenser man sett. Härligt flyt och linjeval.

En kombination av gedigen erfarenhet inom skidåkning och en treårig högskoleingenjörsexamen med materialinriktning (metall+ kompositer) skulle kunna vara en grund som framstående produktutvecklare hos någon skidtillverkare. Jag tvivlar inte att det finns en lovande "civil" karriär för dig för har man lyckats göra sig ett namn inom friåkning som du, då klarar man mycket annat.

Lycka till i framtiden och hoppas du får ett roligt "sista" :-) år.

Glöm inte i skidvardagen att du är en stor hjälte för oss som just har fallit ifrån och släppt drömmen om the endless winter...

Per, det är inget att fundera över. Stanna kvar på berget så länge kärleken finns kvar. Skidåkningen eller annat!

Att vakna upp i en grå stad och gå till kontoret varje dag är inte ett vettigt och hälsosamt alternativ.

Kört hårt!

/crille

vettiga funderingar som beskrivs bra i texten.
fortsätt med kärleken till berget OCH familjen...!
/Pär

Tillbaka
Topp