[Artikel] Lofsdalen - Den lilla byn med den stora skidåkningen

Redaktionen

Aktiv medlem

Lofsdalen är en doldis i skidvärlden men faktum är att denna genuina familjeidyll erbjuder Sveriges femte högsta fallhöjd och levererar grym skidåkning för såväl offpisträven som barnfamiljen.

Läs hela artikeln:

Pillard

Aktiv medlem
Lofsadalens storhet beror ju mycket på vad man jämför med. Vi har åkt där en hel del förr (haft en stuga som legat tidsmässigt mitt emellan Fjätervålen, Lofsdalen och Idre Fjäll). I en jämförelse mellan de tre erbjuder ju Lofsdalen klart mest utmanande åkning. Toppenbacken är ju faktiskt riktigt riktigt bra. Dock skulle jag nog säga att man som vuxen hinner tröttna ganska snabbt då antalet nedfarter att välja mellan är rätt begränsat. Nån gång ibland så är det dock väldigt trevligt att åka dit för lite omväxling. För en barnfamilj som har ski in ski out är det ju dock väldigt smidigt och trevligt. Där förstår jag helt storheten.

Jämfört med Idre och Fjätervålen är ju åkningen från toppen betydligt mer utmanande men tittar man bara några mil norrut så har man ju Funäsdalen istället och då är det ju något helt annat. I Funäs har man väl lite mer av trängseln från Idre tex men åkningen är minst lika bra och utmanande som Lofsdalens. Bygger man däremot ut Lofsdalen så finns ju enorm potential, för det är ju ett väldigt bra skidberg att utgå ifrån.Jämfört med Funäs har man också boendet placerat väldigt bra. Väster om själva anläggningen finns ju mängder av boende som binds ihop av transportpister genom skogen så det finns gott om ski in ski out

pd

Aktiv medlem
@Redaktionen Det skriv ju rätt ofta artiklar om olika skidorter. Ofta som betalda samarbeten med bilder på prima manchester, sol och text som lyfter fram alla fördelarna, men ändå förhållandevis informativa texter. Skulle ni inte kunna länka till artikeln med tillhörande forumtråd från skidortens sida i databasen? @Pillard har förvisso redan skrivit en recension, men texten ovan är ju betydligt mer målande och i ett forum där man diskuterar kommer det fram betydligt fler nyanser än när man skriver en recension som ingen sen kan kommentera.

johan

Administrator
@Redaktionen Det skriv ju rätt ofta artiklar om olika skidorter. Ofta som betalda samarbeten med bilder på prima manchester, sol och text som lyfter fram alla fördelarna, men ändå förhållandevis informativa texter. Skulle ni inte kunna länka till artikeln med tillhörande forumtråd från skidortens sida i databasen? @Pillard har förvisso redan skrivit en recension, men texten ovan är ju betydligt mer målande och i ett forum där man diskuterar kommer det fram betydligt fler nyanser än när man skriver en recension som ingen sen kan kommentera.
Om jag inte missförstår dig, så gör vi det redan idag. Kolla längst ner på denna sida:

pd

Aktiv medlem
Om jag inte missförstår dig, så gör vi det redan idag. Kolla längst ner på denna sida:
Det gör ni. Lääängst ner under alla recensionerna. Medan jag klappar min låtsas-blindhund så kanske ni kan fundera på om det går att lyfta fram artiklarna lite mer. Kanske ovanför recensionerna, eller ge dem ett eget alternativ i menyn - när de finns.

Martin_Akesson

Moderator
Forumvärd
Bygger man däremot ut Lofsdalen så finns ju enorm potential, för det är ju ett väldigt bra skidberg att utgå ifrån.
Kan bara hålla med om att Lofsdalen är ett trevligt skidberg, men början på den utbyggnad som man skulle önska verkar redan vara på gång.

Pillard

Aktiv medlem
Kan bara hålla med om att Lofsdalen är ett trevligt skidberg, men början på den utbyggnad som man skulle önska verkar redan vara på gång.
Ja vi får väl se. Samma har ju pågått i Fjätervålen också men det går ju rätt långsamt med såna projekt

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp