[Artikel] Mat- och puderkoma i Gressoney

Redaktionen

Aktiv medlem
1-750x380.jpg

Någon timme från Milano, på gränsen till Schweiz ligger skidområdet Monte Rosa. De tre orterna Alagna, Gressoney och Champoluc erbjuder ett stort åkområde med lite konkurrens om snön. Men som vanligt trumfas upplevelsen av mat, vin och sällskap.

Läs hela artikeln:

Jarle

Aktiv medlem
Buss är rätt billigt mellan Milano -Aosta, enda trixet är väl alla byten. Flygplats-milano-slutet av Milanos tunnelbanesystem-aosta. Kostade mig någonstans runt 250-300 SEK och då skulle jag till en avlägsen liten by längst in i dalen och lite till.

eriC1

Aktiv medlem
Tåg kostar ca 14 euro från milano centrale till aosta, dock är det oftast 2 byten, men tågen står allt som oftast nära så det är bara att hoppa av och gå på det nya tåget. Bara att hoppa av i Pont St Martin om man vill ta lokalbussen sen upp till Gressoney, eller hoppa av i Verres sen ta bussen upp till Champoluc. Men jag håller med, det är ett jävla meck, och ibland tar det 7-8 timmar från det att man landat tills man är uppe på berget om man har otur med tågtider och lokalbusstider. Italien gillar inte att synka tågtider eller något annat heller för den delen.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp