Bra och relevanta kommentarer om skidorternas grupperande/icke grupperande! Det tåls att tänkas på och bör utvärderas om man strävar efter en så rättvis bild som möjligt.
Det var min uppfattning att undersökningen gjordes av Nordic Bench på uppdrag av Expressen.
@janogner rätta mig gärna om jag har fel. Vidare så måste jag klargöra att jag inte ifrågasätter er undersökning, men påpekar det faktum att resultat av tidigare undersökningar har fluktuerat väldigt. Något som jag ju självklart förstår att det kommer att göra fram till den dagen man får med alla Sveriges skid- och snowboardåkare. Vidare så kritiserar jag inte ert Net Promoter Score som tillvägagångssätt heller. Förstår att det är speciellt bra för destinationerna i fråga att få den informationen att analysera.
Som ni ser ovan gjorde jag en stor pudel i fråga om användandet av ordet "kronologiskt."
Däremot så tror jag att detta sättet, genom att hålla en anonym omröstning på en sida dit iallafall en lejonpart av Sveriges skidåkare surfar, med fler röster hörda, ger ett riktigare resultat. Jag förstår att detta kan låta lite som att jag sätter oss på en väldigt hög häst. I sådana fall är det fritt fram att sparka ner mig, men det är min åsikt.
Nu till det intressanta. Vilka faktorer bör beaktas om man vill göra en så rättvis undersökning som möjligt? Jag som kan se resultatet i realtid kan skvallra att vi hittills inte når samma resultat som Nordic Bench.
@JohanFredholm På frågan om vi utför uppdraget efter att någon sponsor var missnöjd med resultatet av NBs undersökning, kan jag tryggt säga att det inte finns ens en milli procents inflytande av någon sponsor/aktör/påtryckare. Detta är en 100% redaktionell undersökning som vi själva inte har någon möjlighet att påverka resultatet av.