Asdf

Asdf
SjÄlv klart att det går jag har jue åkt på med det i ca fyra säsonger å det har inte vart nåt problem!!!!!
BURTOn är lätt det bästa märket enligt mig!!!!

Asdf
tyvärr dude.

när burton och skidåkning mixas så startar detta en reaktion som blidar klamydia. och denna klamydia utvecklas som till hiv som i sin tur blir aids, och aids dödar.

så kör inte på det fan. körde en burtonjacka i vintras, o det var itne bra, klamydian håller nu på att utvecklas till hiv. har max 2 år kvar att leva.

Asdf
Jamm sa:
varför skulle inte det gå ?
Klart jag förstår att man kan använda det som skidåkare också, har fått intrycket bara att burton bara fokuserar sig på snowboard. Har dessutom hört att snowboard kläder kan skilja sig från skidkläder, vet dock inte vad det är som skiljer man aja.

Asdf
Shit, använder du burtonkläder så kan du få böter. Jag tror dom har höjt nu, har en lista.

*Bara burtonbyxor : ca 500:-

*Bara burtonjacka : ca 700:-

*Helt ställ : 1500:-

Så jag vädjar till er skidåkare som ska ha burtonställ. Passa er för snuten!

Asdf
nej det går inte va.. snowboardkläderna funkar inte att köra med som skidåkare.. de går sönder om man drar på lite extra.. :S men det finns ju en del gangstas som åker med det än då.. det e ju som sagt olagligt

Asdf
Klart som fan att man som skidåkare kan ha så kallade "snowboardmärken" Det viktigaste är väll att man åker bra, har kul och att stället är snyggt i så fall :)

Asdf
Man kan använda precis vilka kläder man vill när man åker skidor. Gucci, Oakley, om Lidl nu säljer jackor varför inte? Det spelar ingen roll vad man har för kläder, men jag kan säga det att jag skulle aldrig någonsin köpa en Lidljacka(Om det nu finns) eftersom att jag vet vad som är prisvärt och vad som är bra. Smakar det så kostar det!

Asdf
För det första:
fanns det en funktion där man kan rensa bort alla estetiska frågor i forumet skulle jag glatt bocka i den. Nu kan jag inte det och får istället stå ut. Jag står tom ut så mycket att jag skriver i ett sånt nu. Väldigt jobbigt.

För det andra:
stöd märken som stöder skidåkning?
Frågetecknet skall ge någon typ av men-det-är-väl-självklart-känsla

Senast ändrad:
Asdf
Ha på dig vad fan du vill så länge du känner dig bekväm i det du åker i. Funktionen före Synen. Är du duktig så kollar brudarna på dig ändå fasten du ser förjävlig ut ;)

Asdf
Jag tycker att inte att man behöver dra några hårds linjer för vad som är vad, gillar man burtons kläder så är det självklart att man ha det oavsett vad man åker... (okej kanske inte om man åker snowblades då.. ;P)

Asdf
det e klart det funkar! spelar roll eller?
hur gör man annars med märken som riktar sig till både skid åkning och bräd åkning kan man undra?

Asdf
Helt okej tycker jag..Men vad jag har fått reda på så är skid och snowboard kläder olika sydda stämmer detta? för i snowboard gör man inte lika mycket på bena som i skidor. Men oakley har ju kläder både för skid och board.

nämen stämmer detta med olika sydda och sånt? rätta mig om jag har fel

Asdf
självklart kan man ha det.
ja har ett par nyinköpta burtonbyxor och jag åker skidor.
huvudsaken är att du tycker det är snyggt sen om märket ursprungligen kommer från snowboarden eller skidåkningen tycker inte jag spelar någon större roll.

Asdf
Skidåkning är gay.. o burton är den totala motsatsen till gay.. så om du är skidåkare o vill konvertera bort din gayhet så köp burton.. men är du inte är av typen som tycker om killar före tjejer så får du vända dig till ett annat märke.. typ head eller oakley!

(oj, blev 90% av forumet upprörda nu? hjälp slå mig inte, hihi! skrev bara ett lika smart svar som smart fråga...)

Senast ändrad:
Asdf
blizzy sa:
Skidåkning är gay.. o burton är den totala motsatsen till gay.. så om du är skidåkare o vill konvertera bort din gayhet så köp burton.. men är du inte är av typen som tycker om killar före tjejer så får du vända dig till ett annat märke.. typ head eller oakley!

(oj, blev 90% av forumet upprörda nu? hjälp slå mig inte, hihi! skrev bara ett lika smart svar som smart fråga...)
53949.jpg

eller Warp!, mr. burton-är-så-straight-att-jag-får-ståfräs

Senast ändrad:
Asdf
Bo87 sa:
blizzy sa:

https://www.freeride.se/img/member/normal/53949.jpg?s=27
eller Warp!, mr. burton-är-så-straight-att-jag-får-ståfräs
HAHAHAHAHA!!!! freerides största ägning på väldigt länge! kunde inte sagt det bättre själv!

Asdf
Det stämmer att dom är olika sydda beroende på vilken sport dom är ämnade för.

ta t.ex quiksilver dom sponsar skidåkare men är egentligen sydda för snowboard, detta innebär att du inte klarar att sära på benen tillräckligt mycket för att ta några speciella grabs.

Quiksilvers sömmar gör det helt fysiskt omöjligt för skidåkare att ta truckdrivern t. ex.
medans burton brallor gör det omöjligt att ta double true nose.

så ligger det till

Asdf
Om någon ser att du har Burton, ringer de polisen och så stämmer Burton dig på allt du har, sen hamnar du i fängelse på livstid :/

Tillbaka
Topp