Som vanligt när det kommer nya revolutionerande produkter, som Free-lapp, så "poppar" det även upp en massa rykten, vissa sanna, andra mindre sanna.
Angående fodringen som du talar om, kan jag berätta att det inte kommer att finnas på den nya lappen. Sån här fodring ser man oftast i barnbackarna och används inte av free-lappens potensiella kunder. Möjligtvis kommer det komma ut diverse tredje parts tillbehör, men detta vet jag inget om.
Problemet med att lappen halkar undan är väl känt och beror främst på att de traditionella konstruktionerna är väldigt slappa och böjliga. free-lapp kommer ha ett ställbart handtag som sedan alltid kommer sitta i samma vinkel mot själja "sittsen" på så sätt kommer man alltid landa mjukt med lappen under sig.
Efter att du satt denna tyckar jag du ska försöka dig på en backflip to fakie. Väldigt lurigt trick, jag rekomenderar en twin-hook (twin-tip kallas det visst av skidåkarna) lapp. Det bästa är egentligen att hooka den själv, skölj den i varmt vatten, böj sedan efter egen smak. På free-lapp`en kommer det finnas en twin-hook och en singel-hook variant, eftersom kevlar är ganska svårt att böja till själv.
God tur i backen!
ps. När ska liftarna stjärtlappsanpassas?