Återkallelse: Mammut Barryvox 2 and Barryvox S2

Skickade tillbaka min igår, det viktigaste är trots allt att den är kollad och godkänd så man vet att den är tip top till den skall använas skarpt.
Tycker det var smidigt, fylla i online, skriva ut retursedel man fick i mailsvaret. Posta paketet och sedan vänta på att få tillbaka det. Men visst skall man strax iväg och åka kan det ju vara lite stressigt att hinna få tillbaka den.

Som sagt det gäller bara Barryvox 2/Barryvox S2,
inte Barryvox/Barryvox S

Skickade tillbaka min igår, det viktigaste är trots allt att den är kollad och godkänd så man vet att den är tip top till den skall använas skarpt.
Tycker det var smidigt, fylla i online, skriva ut retursedel man fick i mailsvaret. Posta paketet och sedan vänta på att få tillbaka det. Men visst skall man strax iväg och åka kan det ju vara lite stressigt att hinna få tillbaka den.

Som sagt det gäller bara Barryvox 2/Barryvox S2,
inte Barryvox/Barryvox S
Fyra mail och två formulär, fortfarande ingen retursedel.

Fick tillbaka min Barryvox S2 igår. Så nu är den kollad och ok att användas. Fick med en lapp på Tyska om vad de gjort med den. Ska testa översätta så jag vet vad de gjort eller inte gjort med den.

Översättning:

Bästa handelspartner,

Efter grundlig testning släpptes enheten av vårt serviceteam. Vi upptäckte att den antingen redan var märkt eller hade tagits i bruk tidigare. Vi kommer därför att returnera samma enhet till dig i fullt testat och godkänt skick.

Vi försäkrar dig om att enheten har testats noggrant enligt våra kvalitetsstandarder och är redo för vidare användning. Om du fortfarande har några frågor eller behöver ytterligare information hjälper vi dig gärna.

Tack för din förståelse och det goda samarbetet.

Med vänlig hälsning,

Reparation & Skötsel

Senast ändrad:
Om man köper ett sånt paket nu, måste man skicka in det direkt då för koll? Är nämligen sugen på en Barryvox

Senaste versionen av deras app har inbyggd funktion för att kolla om din tranciever är potentiellt påverkad av recall. Köpte nyligen, min var i den serien men redan kollad av Mammut.

Kan lägga till att OM den är påverkad så är det markeringar gjorda med grön spritpenna både på själva lådan den kommer i och på insidan av transceiverns lucka som visar att den varit inne hos Mammut och blivit fixad. Det hela visas väldigt tydligt och pedagogiskt i appen.

Tillbaka
Topp