ATK Haute Route 10 + skistoppers

Johan_E

Medlem
Jag har råkat vinna ett par ATK Haute Route 10 Plus bindningar och nu tänkte jag försöka montera dom på ett par skidor. Men eftersom jag är gammal och stel så vill jag gärna ha skistoppers och inte fångrem. Jag har kikat runt lite och blir inte riktigt klok på utbudet, finns det någon här inne som har monterat skistoppers ihop med denna bindning och vad satte ni dit isf?

Jag har råkat vinna ett par ATK Haute Route 10 Plus bindningar och nu tänkte jag försöka montera dom på ett par skidor. Men eftersom jag är gammal och stel så vill jag gärna ha skistoppers och inte fångrem. Jag har kikat runt lite och blir inte riktigt klok på utbudet, finns det någon här inne som har monterat skistoppers ihop med denna bindning och vad satte ni dit isf?
Den bindningen har inte möjlighet att montera skistopper.

Den bindningen har inte möjlighet att montera skistopper.
Går det inte att dra dit deras touring ski stopper? Ser ju skapligt rätt ut iaf.

1731595985829.png

Går det inte att dra dit deras touring ski stopper? Ser ju skapligt rätt ut iaf.

Visa bilaga 34911
Sedär, det var en ny produkt som jag inte har koll på, och jag håller med om att den bör vara kompatibel. För att vara tydlig dock, det innebär att ersätta den justerplattan som följer med Haute Routen med bromsen/ny plattan, det är inte möjligt att bara montera på bromsdelen på plattan som följer med.

Jo det borde kanske funka, ja har ju faktiskt en sån på ett annat på skidor så jag får väl mäta och kolla lite...

Hej Johan! Som MarkusO säger, Touring Skibrake R15 funkar ihop med HR10 plus. Men skidan får inte vara smalare än 70 mm.

jag har dendär extrabromsplattan,&den höjer ju häldelen mer än om du har den mindre plattan eller ingen platta alls,så d kan bli lite väl brant lutning frammåt. jag tog en dynafit tådel som har en liten platta under så blev det bra.

Tillbaka
Topp