Atomic Automatic mot Rossignol S3, mellanskillnad!?!

AdamClaeson

Medlem
Tja!

En polares polare hade turen och vann ett par Atomic Automatic. Killen i fråga är inte direkt en puderräv. Utan snarare en meledåkare i pisten... Jag lyckades deala till mig ett byte. Han får mina Rossignol S3 (kört på i ca 2 veckor bara) och jag får hans Atomic Automatic. SWEET!

Jag har haft mina S3:or som ett trevlig komplement i de nordiska fjällen då den fungerar förvånads värt bra i både pist och puder och därimellan....

Men han vill givetvis ha lite mellanskillnad. Vilket låter rimligt. Men hur mycket skall man ge?!?

Det är ju rätt stor skillnad på dessa skidor. Någon som kört på Atomic Automatic? Hur upplevde ni den? Både i puder och pist tack...

Jag är 186 cm och väger 86 kg. Skidans längd är 186...

Skulle uppskatta ett snabbt svar! :)

Thanxzz

Senast ändrad:
Hur är det med bindningar? Håller du kvar i dina eller följer det med något till Automatic?
Det enklaste är ju att försöka uppskatta de aktuella marknadspriserna...

Ingår ett par Salomon (ca 1700kr) Vet inte modell... På S3:orna sitter ett par ross-bindningar som inte är direkt märkvärdig men helt ok.... Tror det var Axium 120 L...

jag skulle säga 2-2,5k i mellanskillnad som utter sagt, 1,5k är ett kompispris men det kanske är ok mellan er.

Bindningarna är redan monterade... :( Lite smånojjig att den blir för krallig i skogen... Men jag kan ha fel...

Nya Ross S3 med Look PX12 hos Skidbutiken.com för 3 500 kr. Nya AA med STH 12 Driver för 4 500 kr hos SC. Alltså en 1000 lapp skillnad i nypris. Dra av en tusenlapp för att S3 är begagnade vilket ger en skillnad på 2 000 kr!

/MM

AdamClaeson sa:
Bindningarna är redan monterade... :( Lite smånojjig att den blir för krallig i skogen... Men jag kan ha fel...
Handflexade och hade mig lite med den idag, tror definitivt inte att du behöver oroa dig om att den blir för krallig i skogen i 186. Ganska snäll skapelse, ser jäkligt fin ut.

precis som jarle säger så är den relativt mjuk och vänlig, skulle jämföra den med typ Ross S7 i flex, på ett ungefär.

den kommer bli skitbra.

det är min "vill-ha"-skida för i år.. så jag är avundsjuk ;=)

Låter ju riktigt bra detta.

Pistegenskaper?

Eller blir jag tvungen att ta med dubbla skidor till fjällen?

Mountain_Man sa:
Nya Ross S3 med Look PX12 hos Skidbutiken.com för 3 500 kr. Nya AA med STH 12 Driver för 4 500 kr hos SC. Alltså en 1000 lapp skillnad i nypris. Dra av en tusenlapp för att S3 är begagnade vilket ger en skillnad på 2 000 kr!

/MM
EDIT: Hittade, SC vanliga logik. Köp en binding och vi drar av 2000:- =D

What? var hittar du dom för 4500kr?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp