atomic bent chetler 110 montering bindning

Olke

Medlem
Tjenare har beställt hem ett par bc 110 180 lång och nu funderar jag på hur jag ska montera mina bindningar? jag själv är 175cm lång. Ska montera ett par rambindningar. Ska väll prova gå lite tur och åka offpist, ska även nämna att jag är helt ny på de här. Mvh

Tjenare har beställt hem ett par bc 110 180 lång och nu funderar jag på hur jag ska montera mina bindningar? jag själv är 175cm lång. Ska montera ett par rambindningar. Ska väll prova gå lite tur och åka offpist, ska även nämna att jag är helt ny på de här. Mvh
Jag skulle montera dem +1 eller recommended

bro, true center to not lose all the playfullness of this skis, or -1 / -2 from true center, if not the ski is too stiff and you are gonna loose the amazing part of this ski

Hur vet man vad som är rekommenderat ? Bruka de följa med nån slaks mall eller nått. Har inte fått hem skidorna en eller finns de nånstans man kan hitta på nätet nå mått

Los esquís ya vienen marcados con las opciones de fábrica, hay una recomendación de +1 a +6 y de -1 a -6, pero estas recomendaciones no sacan todo el potencial de los esquís, y les hacen perder jugabilidad. . He tenido varios atomic ben chetlers en diferentes posiciones y no hay comparación en cuanto a agilidad y maniobrabilidad always true center. tal vez más 4 5 o 6 todavía está bien, pero siempre recomiendo el verdadero centro

Senast ändrad:
Hur vet man vad som är rekommenderat ? Bruka de följa med nån slaks mall eller nått. Har inte fått hem skidorna en eller finns de nånstans man kan hitta på nätet nå mått
Det finns markerat på skidorna och kör på typ +4 eller +5. Då ska +4 vara under mitten av pjäxan

Grymt skidval! Rek monteringspunkt på Bent 110 är -3 cm från true center. Dvs rätt så långt fram. Beroende på hur du åker kan du sedan sätta den + eller - från rek.
Åker du som jag, bara med brättena neråt så rekommenderar jag att du kör - 2 cm fr rek, Alltså flyttar bak 2 cm. Åker du mer freestyle, switch och lekfull åkning kör på rek.
Att sätta på en rambindning på en så lätt och lekfull skida som Bent 110 är att döda den. Unna dig en Shift om du nu ska gå lite då och då och behåll en lätt och fin set up!

Även om detta är Bent Chetler 00 varianten så borde väl dessa råd vara ganska relevanta som Jens ger.

Ja, förutom att det är helt olika skidor och att 100 rek är - 7,8 cm från true center.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp