Atomic Bent chetler

Atomic Bent chetler
Tycker tråden och trådskaparen börjar tappa tråden i denna tråd, det börjar med att du vill ha ett par fetingar som komplement till dina 100 mm argos.

När vill man använda fetingar? jo när det är knädjupt och man måste slå på vindrutetorkarna på sina goggles.

Sen kommer det temtioelva inlägg om hur typ 2 par skidor uppför sig i hård slagig pist under omänskliga fartförhållanden.

Skärpning!!

Nu vill jag se att alla förståsigpåare på fr kommer med relevanta tips på fetingar som kompletterar 100 mm eller i mitt fall 99 mm så att TS och jag själv får utöka vår quiver.

Atomic Bent chetler
Hej!
Alltså, Jag var förrvirrad i höstas när jag skulle investera i mina första feta skidor, är nästa lika förvirrad än :)
Köpte inga nya skidor pga inflationen på marknaden, 10 frågor ger mig 10 olika svar.

Är 176 cm, ca 90 pannor tung, duktig åkare, men tänkte göra ett nytt försök nu när solen klivit upp igen.

Kör väl så mycket off som jag bara kan, så pist egenskaperna är ej dem viktigaste, men ofta är det ju så hårt och tråkigt i Sverige, föredrar Kanada om jag har råd och tid.

Moment NT 186
Rocker 2 184
K2 Darkside 188

Är väl de 3 jag står och velar om

Hjälp mig!

Update: Kan informera om att jag köpte Völkl Katana 191 cm :)

Senast ändrad:
Atomic Bent chetler
Det är trots allt en tråd om BentChetler, varför har du inte tänkt på en sådan för?
Med tanke på din vikt så hade jag gått för en 192 längd, om det nu är en BC eller Rocker2.

Nu får du kanske mer griller i huvudet, men själv är jag väldigt nöjd med mina Bentar, nu kan man väl få dom hyfsat billigt också tror jag?

Atomic Bent chetler
Blev ett par benter trotts allt. Flyter som ett par kanoter i pudret och fladdrar härligt i pisten, precis som ett par fetingar ska göra.

Tack för alla svar

///C

Tillbaka
Topp