Bent chetler 110 eller Faction CT 112

SkiMacky

Ny medlem
Tjenare!

Jag har under 3 säsonger kört på en bent chetler 100 skida men är sugen på att köpa något lite mer bredare för bättre flyt i pudern.

Min åkstil på berget är väldigt aggressiv och lekfull, därför har jag som rubriken lyder, valt ut två skidor som passar in på den kategorin. Jag är väldigt nöjd med mina bent chetler 100 och är nästan helt säker på att 110 är en bra skida för mig. Men.. känner att det är lite tråkigt att köra på samma skida och är istället sugen på att testa en ny.

Då har jag spanat in faction ct 3.0 som är hyfsat lik bent chetler. Planen är även att sätta ett par Salomon shift bindningar på plaggen.

Då vill jag kolla vad ni tycker och om ni testat en eller bägge utav dem två och vad ni tyckte om dem.

Tack tack

ErikWikberg

Medlem
har åkt på bent 110 hela förra säsongen med hård åkning, testad ut för högsta i åre och på NM och kan rekommendera den starkt, riktigt lekfull och lätt men även robust och stabil!

SIMONGUST

Medlem
Jag kan gott rekommendera K2 Reckoner 112! Borde vara snarlikt dina två förslag! Kör mina med PT Duke på och fungerar klockrent!

Snödjup

Topp