Atomic R11 vs. Head m70??

vincent77

Ny medlem
Vad ska jag välja?? tänkte köpa M70, men hittade ett par R11 till ett väldigt bra pris, dock är de endast 180cm långa, själv är jag 195 cm. Räcker längden eller bör jag välja en längre skida??

Mvh

R11an tål vikt bra, och jag antar att om man är nästan 2 meter så väger man en del :)

R11an är en skida som funkar över hela berget, så jag misstänker att du ska åka en del utanför pisten, då kan 180 vara lite lite för att tillräcklig bärighet. Åker du dock huvudsakligen pist skulle nog 180 räcka, men det beror ju också priset.

Headen var ju riktigt poppis förra året(kolla bara recensionerna här på freeride), vet dock inte riktigt hur väl den pallar tunga åkare.

Slutligen så får jag be om ursäkt att jag gjort antagandet att du väger lite mer pga. din längd. Om inte så är fallet, så vill jag bara säga att jag menar inget illa. Idag så handlar längden på skidor mer om vikt och åkteknik än längd.

Tackar för det snabba svaret. Givetvis(?) har du rätt om att även vikten är rejäl :). Tror att priset uppväger den ev. något korta skidan. Än en gång ett stort tack

Tillbaka
Topp