Att smälta sin väg ur en lavin?

Moose77

Ny medlem
Har haft en liten diskussion med en arbetskamrat under dagen som handlar om en man som enligt min arbetskamrat begravdes under en lavin sittandes i sin bil. Det enda som mannen hade med sig i bilen var ett gott mod och ett par flak med öl. Efter att ha gjort några försök med att gräva sig ur bilen med resultat att snön rasade in i bilen kom mannen på en "lysande" idé. Han bestämde sig helt enkelt för att svepa ett gäng med öl och låta naturen ha sin gång och smälta sig genom snön. Ni förstår vad jag menar.

Det är här ni kommer in i bilden. Är detta verkligen sant eller är det bara en myt?

Det är just av detta skälet som alla brantåkare har ryggsäck. En myt är att de har med sig sond, spade och rep.

Nänä...ryggsäcken är proppad med öl...så att de kan pissa sig ut ur en lavin. Du har väl sett plastslangen som sticker ut ur toppen på ryggsäckarna!

That´s all kids! / MM

Nänä...det finns brantåkare som i ren desperation av att inte fått dricka något ur sin säck under dagen kastar sig in på första bästa serveringen när de kommer ner till byn och häver i sig både det ena och andra med enda målsättningen att bli dyngrak...

;-) / MM

Måste jag? Varför måste jag det?
Jag fattar väl vad jag vill fattar du väl!

... att det inte alls är jobbigt att dö eller dricka sig packad! Personligen tycker jag dock det förstnämnda verkar högst obehagligt och något jag hitentills försökt undvika. Fattaru GNU? (Rimmar...)

;-) / MM

Det var så han menader. Då är jag med. Och jag håller fullständigt med dig!
Fattaru?
Skönt med folk som förklarar så att även en puckad fattar!

sällan att fattaru och gnu rimmar. du kanske borde önska dig ett rimlexikon, MM ;)

hade det varit jag hade jag däckat i en snödriva och frusit ihjäl

Ockidocki... Fatta nu Gnu! ... Är det bättre?

Jag medger att min poetiska förmåga är högst begränsad, skicka mig ett rimlexikon, så ska jag ge svar på tal!

;-) / MM

Sitter ni och spånar utan sans?
Jag som allt redan förstått som en dans!
Fast det är klart, jag dansar mest utan takt,
står som uti givakt.

Rimmar som en kråka jag med...
Tyckte du gjorde det bra från början, utan lexikon MM!

Under 1900-talets början i trakterna kring någon av polerna blev en forskningsresande instängd i en snögrotta av en lavin. Han hade inga verktyg och kunde därför inte gräva sig ut. I detta prekära läge fick han den briljanta idén att göra en bajskorvshacka. Han sket en rejäl korv som han formade lite vass och när den stelnat kunde han hacka sig ut.

Sensmoral: Bajsa aldrig på morgonen om du skall ut i lavinterräng.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp