Att sno andras saker..

disa_k

Ny medlem
Att sno andras saker..
Är inte det bland det värsta man kan göra?
Köpte nya bindningar förra året, dyra och underbara. I måndags blev dom stulna i Åre från skidförådet på Fjällgården... Så jävla lågt.

Om ni ser en Nitro 152 med röda Burton Lexa bindningar, köp den inte; maila mig..

Vilka svin det finns...

Att sno andras saker..
Min polares skidor har blivit snodda tre gånger i Åre.
¨
En av gångerna fick han ett par nya av självaste Jon Olsson

Att sno andras saker..
så synd att man inte kan få ha sina grejer i fred.. känner en vars nya bräda blev stulen i romme

Att sno andras saker..
http://www.skistore.se/catalog/images/skidlas.JPG

Du tar linan runt skidorna och närmsta stolpe/pinne och fäster dom, låser med en kod som du alltid bär med dig i huvudet, visserligen kan alltid ett par skidor bli stulna men då krävs det bultsaxs och stölden blir antagligen uppmärksammad, det finns också ett annat lås som kräver speciella stationer att hänga av sig skidorna på, finns på varje ort i sverige och är faktiskt också pratktiskt

Du fäster dessa i sånnahär stolpar:

http://www.toppteknik.se/assets/images/skidst_ll.gif

/B

Att sno andras saker..
Själv så blev mina skidor stulna i Tandådalen igår. Äckelbarn som inte fattar att alla människor inte bara har råd att springa runt och köpa nya skidor hela tiden! Så om någon ser dessa läckerbitar
256ee1474fb41e53a56ffd8a897ec51f.jpg

Var så vänlig och slå ner skitungen som åker på dom.

Att sno andras saker..
Notera, skidlås är ingen garanti för att inte få dem stulna, bara ett litet sätt att förhindra den impulsive tjuven.. vill man ta skidorna på riktigt tar man bara med en leatherman, avbitartång eller liknande o klipper skiten..

När ni blir av med utrustning för 10000kr, har ni inte försäkring som täcker det?

Att sno andras saker..
Inte så smart och sno ett par som är så utstickande/unika som dina, hajlle... tjuven lär ju inte orka pilla bort alla klistermärken och med dom är dom ju lätta att peka ut. :l

Att sno andras saker..
niklasH sa:
Inte så smart och sno ett par som är så utstickande/unika som dina, hajlle... tjuven lär ju inte orka pilla bort alla klistermärken och med dom är dom ju lätta att peka ut. :l
Ja en liten tröst är ju att det kommer bli ett helvete om han/hon ska sitta och pilla bort all den skiten!

Senast ändrad:
Att sno andras saker..
http://hjalle.justgotowned.com ... ? :)

btw.
jävligt fult att sno grejer :S

jag har snackat med en gaanghsta som inte gör snälla grejer på fritiden,
Men att sno skidor av nån tycker tillochmed han är fult...

jag har inte blivit av med någonting hittils.. (tack och lov)

Senast ändrad:
Att sno andras saker..
Har precis fixat ett lås, inte mest kvalificerademen funkar så man får tillräckligt me tid att hämta snöskyffeln å huggah huvudet av glina.

+ att ja allt blandar mitt å brochans skid par å ställer på olika ställen innan vi drar inn på lunch ;D

Att sno andras saker..
Freddan_SNS sa:
fins det nån svensk hemsida där man kan beställa skidlås ?
Asså skidlås är ingen svår sak att få tag på, det är inte som att försöka få tag på "armadas nya team-mössa" eller liknande, gåt till närmsta stadium eller intersport så har du det där!

Och om du har ALLDELES för långt dit, dvs. om du bor i stuga i nån by så kan du likagärna vänta med köpet tills du ska åka skidor nästa gång!

/B

Att sno andras saker..
surfinglife sa:
Har precis fixat ett lås, inte mest kvalificerademen funkar så man får tillräckligt me tid att hämta snöskyffeln å huggah huvudet av glina.

+ att ja allt blandar mitt å brochans skid par å ställer på olika ställen innan vi drar inn på lunch ;D
Fungerar j*vligt bra.. använder det alltid.. Vilken idiot skulle springa runt halv anläggningen och leta efter EN speciell skida,:P

Att sno andras saker..
TILL ALLA NI DÄR UTE!

En polare till mig blev av med sin bräda med bindningar i St Anton för 2 år sen..
Han fick tillbaka ny bräda & bindningar eller pengar för brädan & nya bindningar, kommer inte riktigt ihåg vad han fick tillbaka..

Men han kunde lämna in foto på sin bräda till försäkringsbolaget & det gick igenom.. :)

Så innan ni åker bort så kolla upp eran försäkring & fota alla prylar ni tar med er.. :)

& sen.. man får faktisgt ha lite uppsikt över sina grejer.. Tyvär så ska man behöva ha det alltså.. :/

Att sno andras saker..
JAcK3_one sa:
Ewasx sa:
¨
generöst
Då fick han ett par nya mojo 70 -06 av jon.

De blev också snodda, då tog han det på försäkringen. Fick lika mkt som de nypris. Vid det tillfället så var det 50% rea på teamsportia. Därmed köpte han mojo 08 -07 för samma pengar.

Med andra ord är de inte så negativt att få sina pengar snodda för han

Att sno andras saker..
Ewasx sa:
JAcK3_one sa:
Ewasx sa:
¨
generöst
Då fick han ett par nya mojo 70 -06 av jon.

De blev också snodda, då tog han det på försäkringen. Fick lika mkt som de nypris. Vid det tillfället så var det 50% rea på teamsportia. Därmed köpte han mojo 08 -07 för samma pengar.

Med andra ord är de inte så negativt att få sina pengar snodda för han
men han borde väll ändå gått back.

Senast ändrad:
Att sno andras saker..
jag ska instalera en sån här i mina skistoppers efter att ha läst om alla dessa stölder..

Tesla_7ft.jpg

nämen kan man inte göra något finurligt för att sätta dit skidtjuvar?
det lär ju vara sjukt enkelt för dem att bara gå förbi och ta åt sig ett par skidor/bräda och lunka iväg till sitt näste och sälja dom till glada tyskar på svarta marknaden?!

Att sno andras saker..
men till exempel på kungsberget romme och andra backar tex lilla flottsbrobacken i sthlm har ett annat skidlås för det finns ju ställningar för skidor på stora orter och i flottsbro kostar bara ett sånt lås 60 spänn och det låset använder man på dom här ställningarna faktiskt skitbra känner sej säker på att skidorna står kavr när man har käkat för dom låsen är bättre än dom där andra som ni har lagt upp bilder på den vajern går typp att bita av om man håller på i 10 min eller så tar man typp en vanlig pappers sax så är dom låsen av........bara ett tips fast på vissa skidorter finns inte dom här ställningarna men på nästan alla så gör dom det....

Att sno andras saker..
Egentligen är det helt tokigt att inte låsa. det är som om jag skulle ställa min cykel som värd 7000 spänn , lysandes av klistermärken och färg, utanför Ica olåst.

Skulle ju ta en halv minut innan den var borta.. kan ju tänka att man haft tur varje dag dom senaste åren när brädan stått kvar...

Att sno andras saker..
corkaren sa:
men till exempel på kungsberget romme och andra backar tex lilla flottsbrobacken i sthlm har ett annat skidlås för det finns ju ställningar för skidor på stora orter och i flottsbro kostar bara ett sånt lås 60 spänn och det låset använder man på dom här ställningarna faktiskt skitbra känner sej säker på att skidorna står kavr när man har käkat för dom låsen är bättre än dom där andra som ni har lagt upp bilder på den vajern går typp att bita av om man håller på i 10 min eller så tar man typp en vanlig pappers sax så är dom låsen av........bara ett tips fast på vissa skidorter finns inte dom här ställningarna men på nästan alla så gör dom det....
Stämmer bra, men som jag förklarade i inlägget så finns det 2 typer av lås, det dom andvänder sig av i flottsbro är den andra bilden, dem låsen är billigare, men om du inte orkar, hittar eller är på en sådann ort där dessa "special" ställningar finns så kan det vara bra att ha en vajer, likadant om du skulle ha dem i skodboden eller liknande, vajern har den fördelen att den går att fästa på många olika ställen, dvs. alla. därför är vajern både dyrare och mer andvändar vid många olika tillfällen!

/B

Att sno andras saker..
disa_k sa:
Egentligen är det helt tokigt att inte låsa. det är som om jag skulle ställa min cykel som värd 7000 spänn , lysandes av klistermärken och färg, utanför Ica olåst.

Skulle ju ta en halv minut innan den var borta.. kan ju tänka att man haft tur varje dag dom senaste åren när brädan stått kvar...
Men..En cykel är lättare att sno för det är bara att cykla iväg..Om man inte har samma pjäx storlek måste man bära skidorna.

Btw, lägg en tracker på sakerna och följ tjuv jävlarna.

Senast ändrad:
Att sno andras saker..
Att splitta skidparet har alltid funkat för mig... Ge polaren din skida och ta hans ena, sen sätter man dem med stort mellanrum. Jobbigt + att det väcker uppmärksamhet med folk som går och vänder skidor i skidstället.

Just när det gäller skidor så stämmer det nog ofta att "tillfället gör tjuven", alltså ska inget tillfälle ges.

Eller så sätter man sändare på grejerna och jagar ner aset.

Att sno andras saker..
Tillbaka
Topp